nieuws

Digitale catalogus tweewielerbranche volwassen

Retailing 1149

Digitale catalogus tweewielerbranche volwassen
Peter Koperdraad, directeur Merida, is een van de 16 leden van de gebruiksgroep die meedenkt over praktische en technische zaken bij DST.

Bij DST is de afgelopen tijd hard gewerkt aan de verdere ontwikkeling van het platform voor de tweewielerbranche. Resultaat: een vernieuwde artikelstandaard en plannen om via DST actuele marktinformatie beschikbaar te stellen.

In Tweewieler magazine juni/juli vertellen Gijs Hoff, beheerder van het platform, en Peter Koperdraad, directeur van Merida, over de status van DST. Hoff: “DST heeft de afgelopen tijd flinke stappen gezet. Doel van DST is om de productinformatie van leveranciers zo makkelijk en volledig mogelijk aan dealers te presenteren zodat hij de consument van de juiste informatie kan voorzien.”

Gebruikersgroep test wensen dealers

DST gaat daarbij af op wensen uit markt, die besproken worden in een gebruiksgroep. Naar aanleiding daarvan is de bestaande standaard onlangs vernieuwd. Dat houdt onder meer in dat leveranciers nu bij e-bikes en sportfietsen veel meer specificaties kunnen aangeven.

Dichter op de markt

Peter Koperdraad, directeur van Merida, is een van de 16 leden van de gebruiksgroep die meedenkt over praktische en technische zaken. Koperdraad is vanaf het eerste uur bij DST betrokken. “We zijn er vanaf het begin enthousiast geweest over een dergelijke samenwerking in de branche,” vertelt hij. “DST is belangrijk voor de branche; het maakt het mogelijk om samen met de vakhandel de consument veel sneller en slagvaardiger op het juiste moment van de juiste producten te voorzien.

Rijdende trein

Hoff constateert dat de door TNO opgestelde standaard voor artikeldata ook buiten DST om door leveranciers wordt gehanteerd. Ze leveren deze data rechtstreeks aan de kassaleveranciers. Koperdraad heeft daar wel een mening over: “Wij investeren met zijn allen in DST, dit soort achterdeurtjes moeten we dichttimmeren.” Tegen de leveranciers die nog niet meedoen aan DST heeft hij een heldere boodschap: “De trein rijdt en krijgt steeds meer vaart. Je kunt nog meedoen, maar wees er snel bij, anders mis je straks cruciale informatie. En dealer willen straks alleen nog werken leveranciers die bij DST zijn aangesloten, omdat ze dan over de juiste cijfers kunnen beschikken.”

Vragen en/of opmerkingen? Stuur een mail naar: support@stichtingdst.nl

Lees het volledige artikel in Tweewieler magazine en/of digitaal magazine.

Reageer op dit artikel