nieuws

Blog Top 10 tweewieler.nl in 2015

Retailing

Blog Top 10 tweewieler.nl in 2015
Op no 8 in de blog Top 10 op tweewieler.nl: Ron Haker bij de opening door de koning van Koninklijke Gazelle. Foto Redactie Tweewieler

Vaste bloggers op tweewieler.nl Ron Haker en Eugen Uppelschoten snijden regelmatig gedurfde onderwerpen aan en gaan in op actuele trends en ontwikkelingen in de sector. Dat spreekt ook uit de Top 10 blogs van 2015. Ook de oproep van Eddy Meerens; ‘Samen sterk met een eigen merk’ raakt een gevoelige snaar in de branche en komt daarmee op de derde plaats.

1 BFN wentelt tegenvallende resultaten af op dealer

Ron Haker signaleert: Bedrijfsfietsen Nederland (BFN) heeft een brief rondgestuurd naar de vakhandel waarin ze aankondigen 10 procent van de opbrengst uit de verkoop van accessoires die met de coupons voldaan kunnen worden, voor rekening van de winkelier te brengen. Omdat ‘de prijzen in de fietsbranche steeds zwaarder onder druk staan.’

2 Vertegenwoordiger: ga een dagje meedraaien

Iedereen doet zijn/haar stinkende best en toch mis ik vaak iets. Vaak weten de verkoopmanagers van de meeste fietsleveranciers en zeker de bazen en baasjes van de dealers bezoekende vertegenwoordigers, die tegenwoordig rayonmanager of zo op de visitekaartjes hebben staan, absoluut niet hoe het er echt op de winkelvloer aan toegaat.

3 Samen sterk met een eigen merk

Eddy Meerens geeft hier zijn visie op de huidige marktontwikkelingen. Hij heeft Peper e-bikes opgericht en zet daarmee zijn jarenlange ervaring bij Giant en zijn eigen winkel Enjoy&Meerens in Lelystad in voor een goed product en een antwoord op margedruk en internethandel.

4 Oneerlijke concurrentie

Een goed fietsklimaat heeft invloed op hoeveel er gefietst wordt! Logisch? Een goed fietsklimaat is daarmee in het belang van de fietser! Logisch? Een goed fietsklimaat heeft baat bij een goed netwerk van fietsenwinkels die deugdelijke fietsen verkopen, goed onderhouden en vakkundig repareren! Logisch?

5 Winkel anno 2020?

Eugen Uppelschoten gaat in zijn maandelijkse column Van de Winkelvloer in op de toekomst. Hij vraagt zich af: ‘Hoe zal de relatie met uw klant zijn in 2020?’

6 Fietsbranche: Wat een geweldige kansen

Het seizoen loopt op z’n einde en ik stap in de spreekwoordelijke helikopter om vervolgens eens goed te kijken naar ons winkeltje en de fietsbranche. Al beschouwend naar beneden kijkend zie ik allerlei zaken die mijn aandacht trekken. Heel even stokt mijn adem en voel ik dat mijn hartslag omhoog gaat. Ik krijg het een beetje warmer en ik weet gelijk waardoor het komt.

7 Klantgericht?

In zijn column Van de Winkelvloer onderzoekt Eugen Uppelschoten hoe klantgericht hij is (en zijn collega’s zijn): We beweren vaak dat we klantgericht zijn. Maar zijn we dat ook echt? Laten we samen eens kijken.

8 Koning opent de Koninklijke

De RVD had mij geaccrediteerd om, tezamen met de pers, paparazzi en echte redacteuren de officiële opening van het Innovation & Production Center van Koninklijke Gazelle bij te wonen.

9 Van de Winkelvloer: Click versus Brick

Eugen Uppelschoten over Clicks&Bricks: ‘Als het om het kopen van spullen gaat heeft de consument twee opties. Op internet voor een lage prijs versus in een fysieke winkel tegen een hoge prijs. Er zijn uitzonderingen maar in het gros van de gevallen is dit waar het op neer komt. Click op internet versus Brick de fysieke winkel.’

10 Merken Y en Z

De vertegenwoordigers van de volumemerken Y en Z kwamen mij recent vertellen dat er een dealer bij komt. Het blijkt om een winkel te gaan die zich on- en offline richt op volume, en een lage prijs inzet om dat te bereiken.

Reageer op dit artikel