blog

Van de Winkelvloer: succesvol samen met leverancier

Retailing 849

Eugen Uppelschoten vertelt vanuit zijn eigen ervaring als succesvol ondernemer hoe je dat wordt (of blijft). En neemt daarbij de rol van de leverancier onder de loep.

Van de Winkelvloer: succesvol samen met leverancier
Eugen Uppelschoten deelt een handige checklist met u voor meer efficiency op de winkelvloer.

Succes, daar komt natuurlijk veel bij kijken, maar ik ben er hardvochtig van overtuigd dat er één ding is dat altijd op gaat. Luister goed naar je klanten/doelgroep. Als je erachter kunt komen wat klanten belangrijk vinden, kun je daar in alle opzichten je beleid op afstemmen en is succes een logisch gevolg. Om erachter te komen wat ze belangrijk vinden is er één simpele oplossing. Stel een vraag en begin met echt te luisteren. Stop met zenden. Toon oprechte interesse.

Beste leverancier…

In het verlengde hiervan: ‘Beste leverancier, ga eens bij jezelf na of jij dat richting de dealer ook doet.’ En dan doel ik niet op de jaarlijkse enquête. Dan doel ik op de motivatie achter de enquête. Geloof je echt dat als het de dealer goed gaat het jouw organisatie ook goed gaat?

Beste leverancier… lever goede data aan

Los van alles dat jij en je organisatie het heel goed doen, doe je namelijk ook hele onhandige dingen. Dat zit hem in ‘grote’ zaken die volgens jullie heel complex zijn zoals het aanleveren van kwalitatief goede data voor DST (of jij vindt dat het heel goed is terwijl de ontvanger het verre van goed vindt).

Beste leverancier… vermeld inkoopprijs op pakbon

En dat zit hem in simpele kleine zaken zoals het niet willen vermelden van een (netto)inkoopprijs op een pakbon.

Beste leverancier… change your attitude

Dus kom op. Change your attitude. De wereld om ons heen verandert razendsnel. De consument fietst met een heel hoge gemiddelde snelheid en als branche hangen we aan het elastiek. Hoogste tijd om samen ‘kop over kop’ een paar tandjes bij te schakelen.

Succes ligt voor het oprapen.

Reageer op dit artikel