artikel

Vraagbaak: ONLIFE retail

Retailing Premium 678

Vraagbaak: ONLIFE retail

Een nieuw begrip doet zijn intrede in de wereld van de retailing: onlife retail. Voor consumenten vervagen online en offline naar een onlife ervaring. Nieuwe technologieën hebben de customer journey radicaal veranderd. Deze vervaging van de grens tussen online en offline heet onlife retail.

Wat is de toekomst van winkelen in een wereld die altijd en overal met elkaar verbonden is? Nieuwe generaties onlife consumenten vragen om nieuwe vormen van interactie en nieuwe manieren van winkelen. Het winkelen in de winkelstraat, op marktplaatsen en platformen en op het web ziet er inmiddels heel anders uit en verandert nog steeds snel. Het winkelen in steden en dorpen krijgt een ander karakter.

Mens staat centraal in onlife retail

Winkelen wordt een persoonlijke ervaring in alle aspecten van de customer journey: van oriëntatie, tot selectie, tot betalingen, tot levering en customer care. Cross-border is het sleutelwoord in de internationale wereld van retail. Maar uiteindelijk gaat de customer journey niet over technologie, maar over mensen.

Reageer op dit artikel