artikel

Gazelle scherpt dealerbeleid aan

Retailing Premium

Gazelle scherpt dealerbeleid aan

In het Gazelle Experience Center in Amersfoort hebben afgelopen maandag ruim 1.500 bezoekers de nieuwe modellen bekeken. Koninklijke Gazelle presenteerde op deze dag tevens zijn aangescherpte dealerstrategie.

Speerpunten voor het komend seizoen zijn:

  • afscheid van modeljaren
  • strikter omnichannel beleid
  • internationale expansie
  • vanwege de verstedelijking een grotere focus op e-bikes en s-pedelec.

Om met het laatste te beginnen, op Eurobike 2014 is de concept urban e-bike gepresenteerd die is ontwikkeld in nauwe samenwerking met het Italiaanse designerhuis Giugiaro Design. Een zeer innovatieve e-bike waarbij zowel de accu als de motor zijn geïntegreerd in het frame. Naast het al bekende Impulse-aandrijfsysteem, biedt Gazelle voor het komende seizoen ook een compleet nieuw systeem van Panasonic. Verder wordt de Gazelle Ultimate-lijn nu ook uitgevoerd met de Bosch-middenmotor.

Naam winkel gelijk aan webshop

Opvallend in de nieuwe dealerstrategie is het striktere omnichannel beleid. Dit betekent in de praktijk dat Gazelle de voorwaarde stelt dat de naam van de winkel gelijk is aan die van de webshop. Dit is een aanscherping van de bestaande voorwaarden die Gazelle stelt aan zijn dealers. Een andere strategiewijziging is het afstappen van modeljaren. De relevantie van nieuwe modellen wordt hierbij maatgevend. Dit houdt in dat nieuwe modellen midden in het seizoen geïntroduceerd kunnen worden.
Over de wijzigingen in dealerstrategie, de nieuwe modellen en het aangescherpte distributiebeleid van Koninklijke Gazelle leest u meer in de komende Tweewieler, de oktobereditie.

Reageer op dit artikel