artikel

Eerste Dynamo Retail Event

Retailing Premium

Eerste Dynamo Retail Event

Met het thema ‘Samen verder onder 1 dak’ presenteerde Dynamo Retail Group zich afgelopen maandag 15 september in EXPO Hoevelaken. Centraal tijdens het Dynamo Retail Event stonden de services die Dynamo Retail Group aan de diverse formules kan bieden en de voordelen die dit oplevert voor de aangesloten ondernemers.

Daarbij werd de nadruk gelegd op hoe de ondernemers nu al kunnen profiteren van de uitbreiding van de dienstverlening die Dynamo Retail Group biedt. Algemeen directeur Maarten de Vos sprak de ondernemers direct aan: “Wij hebben de beste ingrediënten voor een succesvolle toekomst in huis. Die ingrediënten, dat bent u! Met uw commitment kunnen we groeien met al onze dienstverlening.”

Profiteren van beide formules

Voor de formules Profile en Bike Totaal werden in twee aparte presentaties ook de formulespecifieke plannen voor 2015 gepresenteerd. Daarbij werd ook direct duidelijk hoe de formules over en weer van elkaar gaan profiteren door bestaande dienstverlening breed beschikbaar te stellen. Op het beursplein waren voor verschillende diensten aparte stands ingericht waar ondernemers terecht konden voor al hun vragen en informatie. Zo was daar onder andere een stand voor centraal betalen, category management (fietsen en onderdelen & accessoires) en het fietsservicepakket. Daarnaast werd de kerncollectie fietsen tentoongesteld en waren ook de leveranciers van zowel Bike Totaal als Biretco aanwezig om hun producten en diensten te presenteren.

Bike Totaal voor zesde jaar op rij Beste winkelketen Fiets & Vrije tijd

Bike Totaal is tijdens het ABN AMRO Beste winkelketen Evenement op maandag 15 september voor de zesde keer op rij door de consument verkozen tot Beste Winkelketen in de categorie Fiets & Vrije tijd. Er waren dit jaar overigens er geen wijzigingen in posities van de categorie Fiets & Vrije tijd. Bike Totaal en Profile ‘de Fietsspecialist’ zijn net als vorig jaar geduchte concurrenten van elkaar, maar toch weet Bike Totaal zich weer tot de beste te kronen. Beide partijen weten voor alle aspecten goede resultaten te behalen en de verschillen tussen de rapportcijfers zijn klein. Bike Totaal presteert beter op het aspect service en Profile ‘de Fietsspecialist’ vooral op het prijsniveau. Het aspect service is dit jaar het meest in belang gestegen en is hierdoor het op één na belangrijkste aspect. Uit de Loyalty Matrix blijkt dat Bike Totaal de meest loyale klanten heeft en Halfords de minst loyale klanten. De aspecten prijs-kwaliteitverhouding en acties en aanbiedingen zijn dit jaar in belang gedaald, terwijl service en de deskundigheid en klantvriendelijkheid van het personeel een stuk belangrijker zijn geworden. Het belangrijkste aspect blijft deskundig personeel met maar liefst 22%. Bron: Resultatenboek 2014 Q&A.
Top 4 winkelketens:
Bike Totaal
Profile ‘de Fietsspecialist’
ANWB
Halfords
Ruim 275.000 consumenten hebben een stem uitgebracht in de Beste winkelketenverkiezing 2014-2015. Daarmee is dit één van de grootste consumentenonderzoeken binnen de retail. Net als afgelopen jaren is het gemiddelde cijfer voor de fysieke winkels gestegen. Waar de gehele detailhandel vorig jaar een gemiddelde van 7,77 behaalde is dat dit jaar gestegen naar een 7,83. Het onderzoek is een initiatief van Q&A Research & Consultancy in samenwerking met ABN AMRO.

Reageer op dit artikel