Leasen VanMoof-fietsen kan nu bij Fietslease Holland
De VanMoof S5 en A5 zijn bij Fietslease Holland beschikbaar in de private lease. Onderhoud van de fietsen gebeurt via de officiële dealers.
De VanMoof S5 en A5 zijn bij Fietslease Holland beschikbaar in de private lease. Onderhoud van de fietsen gebeurt via de officiële dealers.
Hoewel exacte cijfers ontbreken, groeit de markt voor zakelijke leasefietsen. Zowel fietsplannen als leasefietsen bieden kansen voor fietsbedrijven, waarbij leasemaatschappijen een belangrijke rol voor retailers kunnen vervullen. Hoe afhankelijk zijn tweewielerwinkels van deze bedrijven en zijn er nog alternatieven?
Fietslease Holland is officieel leasepartner geworden van e-bikemerk Tenways in Nederland. De samenwerking maakt het eenvoudiger toegang te krijgen tot de e-bikes van Tenways.
Helco Timmerman kreeg onlangs bericht: de leaseaanbieder wil een hogere vergoeding. "Een stap op een glijdende schaal".
Fietslease is sterk in opkomst. In België is de aanschaf van een e-bike via lease inmiddels markt bepalend en heeft gezorgd voor een gemiddelde verkoopprijs van e-bikes rond de 3.700 euro. Dit is circa 1.300 euro hoger dan de gemiddelde verkoopprijs in Nederland.
Een nieuw kalenderjaar betekent een frisse start, schrijft Stefanie den Breejen. Een moment om te bekijken wat goed ging en welke ontwikkelkansen er liggen.
De vraag naar fietsleasing zit in de lift. Reden voor Leasefiets, aanbieder van vrijwel alle denkbare leaseproposities, om tweewielerzaken extra te ondersteunen voor meer omzetkansen. Met ingang van dit seizoen heeft Leasefiets een nieuw online portaal.
De vraag naar e-bikes houdt in Nederland voorlopig aan, maar aanbieders moeten wel zorgen voor het juiste aanbod en de juiste diensten. Dit is te lezen in de nieuwe GfK E-Bike Monitor.
De waardering van dealers voor Gazelle en Riese & Müller is afgelopen jaar flink gegroeid. De grootste daler in het RODI 2024 was Urban Arrow.
Voor de nieuwste Nationale Keuzestress Monitor van MSI Consultants is het sentiment rondom bezit versus gebruik van producten onderzocht. Van alle mensen die nu een of meer producten least zegt bijna een kwart dat hij of zij een fiets of e-bike least, zo blijkt uit het onderzoek. Daarmee staat de fiets na de private lease-auto op een gedeelde tweede plaats. Met name jongeren tussen 18 en 35 jaar staan open voor lease.