Artikeldata alleen nog via DST 3.0, oude versie uit de lucht

Artikeldata alleen nog via DST 3.0, oude versie uit de lucht

Op 1 juli introduceerde Stichting DST de nieuwe standaard DST 3.0, het volledige nieuwe 3.0 platform. Hierdoor kunnen ondernemers in de tweewielerbranche sneller en veiliger beschikken over de artikeldata van ruim 60 leveranciers. Om deze overstap te ondersteunen was de oudere versie DST 2.1 ook nog actief. Met ingang van 1 oktober is dit systeem definitief uit de lucht.

DST levert per 1 juli 2023 alleen nog artikeldata via DST 3.0

DST levert per 1 juli 2023 alleen nog artikeldata via DST 3.0

DST (Digitaal Samenwerken Tweewielerbranche) is de database voor actuele én gestandaardiseerde artikelinformatie in de tweewielerbranche. Deze standaard wordt vanaf 1 juli vernieuwd, en heet voortaan DST 3.0. In dit artikel legt DST uit wat er vanaf 1 juli gebeurt en waarom overstappen belangrijk is.

Vendit gaat samenwerking aan met KBC Autolease

Vendit gaat samenwerking aan met KBC Autolease

Het Vendit kassasysteem gaat de koppeling aan met de systemen van KBC Autolease. Hiermee komt een einde aan het e-mailverkeer in elke stap van het proces. Alle communicatie en administratie gebeurt vanuit het kassasysteem en dat zorgt voor een snellere doorlooptijd. Daarnaast vermindert deze werkwijze de hoeveelheid administratie.

Petra de Fluiter: 'Dealers uit Trek-familie profiteren van extra services'

Petra de Fluiter: 'Dealers uit Trek-familie profiteren van extra services'

Een goed product is de basis. Maar daarmee maak je nog niet het pure verschil. Dat stelt Petra de Fluiter, general manager van Trek Benelux. Trek gaat daarom verder: ze ondersteunt dealers met tal van aanverwante services. "We groeien graag samen met bestaande dealers."

FYN Software neemt deel dienstverlening Eancore over

FYN Software neemt deel dienstverlening Eancore over

FYN Software in Oss verzorgt voortaan de dienstverlening voor klanten van collega Eancore uit Opheusden op het gebied van geautomatiseerde kassasystemen en webdiensten. Een groeiend aantal ondernemers maakt inmiddels gebruik van dit soort systemen.

Een kansrijke technologie waar momenteel ervaring mee wordt opgedaan is de QR-code.

BLOG: Contactloos betalen sluit aan bij trend naar recreatief winkelen

De Stichting Bevorderen Efficiënt Betalen signaleert een trend naar contactloos betalen. Consumenten gaan in hun vrije tijd steeds vaker recreatief de stad in. Nieuwe sokken kopen of een boek zoeken doen ze op internet. In winkels zoeken klanten naar prikkels om inspiratie op te doen, om te proeven en te proberen. Beleving is het sleutelwoord bij ondernemers in detailhandel en horeca.

De groothandelsactiviteiten van Creco uit Purmerend worden overgenomen door PePe Parts in Heinenoord.

Creco start met digitale pakbon

Creco, heeft in samenwerking met Wilmar, Adcount, Vendit/VMSII en Cyclesoftware een nieuwe mogelijkheid ontwikkeld voor de dealers. Zodra een levering binnenkomt, kan de dealer via het kassasysteem de order inlezen.

Digitale detailgegevens uit een kassa moeten bewaard blijven, zodat de Belastingdienst een efficiënte controle kan uitvoeren. Dit zegt de Hoge Raad in een recente uitspraak. De bewaartermijn is 7 jaar. Beeld: Stichting Betrouwbare Afreken Systemen

Uitspraak Hoge Raad: Kassagegevens digitaal bewaren

Digitale detailgegevens uit een kassa moeten bewaard blijven, zodat de Belastingdienst een efficiënte controle kan uitvoeren. Dit zegt de Hoge Raad in een recente uitspraak. Deze op het oog simpele uitspraak kan grote gevolgen hebben voor detaillisten, ambulante handelaren, benzinestationhouders, horecaondernemers en andere ondernemers die werken met een kassa.

Dynamo Retail Group in gesprek met kassaleveranciers over koppeling

Dynamo Retail Group in gesprek met kassaleveranciers over koppeling

Dynamo Retail Group is bezig met verschillende leveranciers van kassasystemen afspraken te maken om de systemen verder te integreren. De afspraken hebben onder meer betrekking op het category management systeem van de Dynamo Retail Group. Tevens wordt er gesproken over een integratie van het Fietspaspoort in de verschillende systemen.

Wilmar Info Systems heeft het kassakeurmerk gekregen voor het WilMar Retail programma, een software programma speciaal ontwikkeld voor de fietsenwinkel met werkplaats.

Kassakeurmerk voor WilMar Retail

Wilmar Info Systems heeft het kassakeurmerk gekregen. Het keurmerk is uitgereikt voor het WilMar Retail programma, een software programma speciaal ontwikkeld voor de winkel met een werkplaats, met name gespecialiseerd in de tweewielerbranche. Het Keurmerk Betrouwbare Afrekensystemen is een onafhankelijk en transparant keurmerk voor kassasystemen en staat voor betrouwbaarheid, veiligheid en continuïteit.