Alles over Etalage

Ron Haker: “Zorg er zeker in deze tijd voor dat je etalage vrolijkheid uitstraalt. Laat wat leuks zien.”

6 tips van de etaleur voor je etalage

In deze lockdown en bij het winkelen op afspraak is je etalage misschien wel het belangrijkste stukje van je fysieke bedrijf: veel mensen maken een wandeling en passeren je winkel. Etaleur Ron Haker geeft 6 tips hoe je met simpele ingrepen passanten steeds weer verrast met je etalage.

Rick Goedhart laat klanten regelmatig wat nieuws zien in de etalage

Rick Goedhart laat klanten regelmatig wat nieuws zien in de etalage

Daatzelaar Fietsen van Rick Goedhart zit op een hoek in het centrum van Bussum. Kenmerkend is de wel 20 meter brede pui met grote etalage: "De etalage is belangrijk voor ons: we zitten recht tegenover een zebrapad met aan de overkant een Xenos-winkel."

Kees de Mooij: 'We laten duidelijk zien dat we open zijn'

Kees de Mooij: 'We laten duidelijk zien dat we open zijn'

Juist in deze periode van de lockdown en binnenkort het winkelen op afspraak is het belangrijk om klanten te laten zien dat ze nog steeds bij jouw winkel kunnen kopen. Bij de winkel van Kees de Mooij is dat overduidelijk: buiten staat een tentje waarin mensen kunnen wachten wanneer ze afhalen en er staan dranghekken met banners: "Ik zorg dat het er niet doods uitziet."

John van Duin heeft in zijn winkel een compleet museum ingericht. Maar het is tegelijk een moderne zaak waar service hoog in het vaandel staat en topmerken topmerken als Gazelle, Union, Klever, Kymco, Vespa, AGM, Rieju, Mash en Ecooter worden verkocht.”

Ondernemen tussen de oude brommers en fietsen

We horen en zien het voortdurend: als tweewielerwinkel moet je je klanten sfeer en beleving bieden. John van Duin is het daar absoluut mee eens. "Je moet klanten verrassen. Dan bind je ze aan je bedrijf." John weet ook hoe dat moet: hij toverde zijn winkel in Hoogwoud om tot een heus tweewielermuseum.

Leden van de Dynamo Retail Group kunnen zich deze week nog via de ledenportaal aanmelden.

Leden Dynamo kunnen met Merida naar Vitesse-Ajax

Merida heeft samen met Dynamo Retail Group een leuke actie op touw gezet. Op zondag 1 februari a.s. speelt Vitesse in Arnhem tegen Ajax. Voor die wedstrijd stelt Merida 34 vrije business seats beschikbaar voor Dynamo-leden.

EBay heeft samen met een vastgoedontwikkelaar een winkelcentrum in Amerika interactief gemaakt door onder meer de etalages te voorzien van eBay’s connected glass-technologie.

Retailtrends: robots, eyetracking en in 'gesloten winkel' kijken

RetailTech bericht over technische trends in retail. Bijvoorbeeld eBay dat samen met een vastgoedontwikkelaar een winkelcentrum in Amerika interactief heeft gemaakt door onder meer de etalages te voorzien van eBay's connected glass-technologie. Hierdoor kunnen consumenten door het assortiment van de winkel bladeren en aanbiedingen bekijken, ook wanneer de winkel gesloten is.

Alvise Sartori (rechts) van Selle Royal ontvangt uit handen van Martijn Kruitbosch de leveranciersaward.

Selle Royal wint Kruitbosch Leveranciers Award 2014

Het begint voorzichtig een traditie te worden dat tijdens het Kruitbosch Bike Event een onderscheiding uitgereikt wordt aan een van de leveranciers. Van de drie genomineerden Basil, New Looxs en Selle Royal ging de Italiaanse exposant met de grote eer strijken.

WK-voetbal promotie in de etalage? - Foto FastRider

WK-voetbal-fietstas in de etalage

FastRider heeft speciaal voor het aankomende WK-voetbal een WK-fietstas ontworpen. Voor de vakhandel die een oranje etalage heeft in aanloop naar en tijdens het WK-voetbal een prima promotiemiddel.

Met het Mix & Match-concept van Basil kan de individuele consument zijn of haar fiets helemaal naar eigen wens maken.

Met Basil Mix & Match eigen stijl creëren

Mensen willen tegenwoordig steeds meer hun individuele smaak laten zien. Ook op de fiets. Met accessoires en tassen van Basil kan de consument naar eigen smaak 'mixen' en combineren en zo precies de look creëren die 'matcht' met zijn of haar persoonlijke stijl. De nieuwe collectie voorziet in verschillende 'smaken' en is daarmee geschikt voor sportief of recreatief fietsen, de fiets gebruiken voor elegant shoppen, of gewoon om efficiënt van A naar B te komen.

'Een winkel moet niet een paar keer per jaar maar elke dag netjes zijn.'

Etaleren doe je zelf

In mijn vorige blog heb ik al stil gestaan bij het standpunt dat een winkel niet te vol moet staan. Maar los van de aantallen: hoe presenteer je een collectie zodat het de aandacht van je klanten trekt en hen helpt bij hun oriëntatie en keuze? In deze blog sta ik er uitgebreider bij stil want er is nog een wereld te winnen en bovendien kun je er kosten mee besparen.