Het doek dreigt opnieuw te vallen voor Carver, de Nederlandse maker van elektrische driewielers. Het bedrijf kwam in de problemen door hoge kosten en dalende verkopen.
Het doek dreigt opnieuw te vallen voor Carver, de Nederlandse maker van elektrische driewielers. Het bedrijf kwam in de problemen door hoge kosten en dalende verkopen.
Huka, leverancier van aangepaste fietsen en driewielers, deed onlangs mee met een grote aanbesteding van fietsen in Noorwegen. Bij de tender boden meerdere fietsenfabrikanten hun aangepaste fietsen aan. De duofiets Orthros en rolstoelfiets Diaz van Huka kwamen erg goed uit de test wat betekent dat het bedrijf uit Oldenzaal deze de komende jaren via hun Noorse distributeur gaan uitleveren.
Piet Noordzij ontwikkelde een elektrisch aangedreven kanteldriewieler. Hiermee won hij de Nationale Verkeersveiligheidsprijs. Twee bedrijven - Hollebrandse Engineering en Altena Bikes - kregen vervolgens de opdracht om een productierijp prototype te ontwikkelen. De beide prototypes worden op dit moment uitgebreid getest door gebruikers.
Huka sluit met haar driewielers aan op de trend die we zijn bij de gewone (elektrische) fiets: dikkere banden, mooie framekleuren en een topafwerking.
Van Raam wil gericht inspelen op wensen van klanten. Toen die aangaven dat ze de Easyrider ietwat te groot vonden, ontwikkelde het Achterhoekse bedrijf een compacte versie van het succesnummer.
Nijland Cycling rust haar Singly driewieler uit met luchtvering. De comfortverhogende demping filtert voor elke rijder zelfs de kleinste trillingen weg.
Altena Bike in Heesch kwam twee jaar geleden in andere handen. Oprichter Anton Wiegers is echter nog steeds bij het bedrijf betrokken. Hij is het R&D-brein achter de nieuwe kantelfiets, zoals de werktitel luidt. De fabrikant ontwikkelt deze aangepaste fiets met twee wielen aan de voorzijde in opdracht van de provincie Friesland.