Alles over Brose

Brose biedt betere cyberveiligheid van e-bikes

Brose biedt betere cyberveiligheid van e-bikes

De cyberveiligheid van e-bikes moet omhoog. Dat stelt motorfabrikant Brose die een samenwerking is aangegaan met Cyres Consulting. Beide bedrijven hebben een 'geavanceerd concept' ontwikkeld dat het nieuwe 48-voltsysteem van Brose beschermt tegen ongeoorloofde interventies. De nieuwe bescherming voorkomt in de eerste plaats ongeoorloofde tuning van de aandrijving via software.

Hercules breidt collectie sportieve SUV-modellen uit

Hercules breidt collectie sportieve SUV-modellen uit

Hercules zet voor 2022 een nog sterker accent op elektrische SUV-modellen. Het Duitse fietsenmerk lanceerde vorig jaar al een model in dit segment, de Pasero SUV 1-10 met Brose-ondersteuning. Dat bleek zo'n succes dat er ditmaal vier extra modellen bijkomen. Op het vlak van sportieve e-bikes lanceert het merk eveneens een gravelbike.

SERIE OVER MOTORKEUZE | Motor moet passen bij identiteit QWIC

SERIE OVER MOTORKEUZE | Motor moet passen bij identiteit QWIC

In deze serie duiken we in de innige relatie tussen de fiets- en motorenfabrikant. Hoe ziet die samenwerking eruit? Hoe worden de wensen van de fietsfabrikant vertaald? In deze aflevering QWIC die met Brose en Bafang fabrikanten heeft die motoren kunnen leveren passend bij de gewenste merkidentiteit die de Amsterdammers nastreven.

Brose Drive T en C nu ook met magnesium huis; te zien op Eurobike

Brose Drive T en C nu ook met magnesium huis; te zien op Eurobike

Na de Drive S heeft Brose nu ook voor de Drive T- en C-middenmotor een magnesium behuizing. Vergeleken met de aluminium variant is de motor 500 gram lichter en 15% kleiner. De Duitse fabrikant toont ze op de aanstaande Eurobike.

Brose presenteert op Eurobike intube-batterij

Brose presenteert op Eurobike intube-batterij

In navolging van andere fabrikanten introduceert Brose op Eurobike een accu die middels een speciale slede netjes in de onderbuis van het frame wordt geïntegreerd. De Brose Battery 630 is uiteraard compatibel met andere Brose-componenten, maar wordt door Brose ook los geleverd.

Brose's Drive C is het 5e e-bike systeem dat de Duitse automotive producent ontwikkelde en is vooral bedoeld voor de stadsfiets. Foto's Brose Antriebstechnik GmbH & Co

Brose e-bike systeem voor stad

Het Duitse Brose, van origine fabrikant van auto-onderdelen, maakt sinds een aantal jaren ook e-bike motoren. Daarbij gebruiken ze dezelfde productietechnologie. De Drive C is het vijfde e-bike systeem dat Brose ontwikkelde, vooral bedoeld voor de stadsfiets.

Automotive oplossingen op 2 wielen: M Bike Carbon Editie in bijpassende kleur bij je BMW. Met veel carbon en andere zeer lichte oplossingen. Foto's RvG

Veel elektrische fietsen op IAA

Op de IAA waren bij automerken en toeleveranciers opvallend veel fietsen en scooters te zien. Veelal elektrisch. Het lijkt erop dat ook vanuit de automotive industrie hard wordt gewerkt om iedereen in een elektrisch voertuig te krijgen.

Brose implementeert internationale groeistrategie

Sinds het betreden van de fietsmarkt in 2014 heeft leverancier van automotive producten Brose zich voornamelijk op Duitsland geconcentreerd. Na de eerste fase van productontwikkeling breekt voor Brose nu de volgende fase aan, die van marktpenetratie en internationalisering. We spraken met Joachim Volland die, samen met Thomas Leicht, verantwoordelijk is voor de ontwikkeling en uitvoering van de strategie om Brose vooruit te brengen in de internationale elektrische tweewieler industrie.

Brose e-bike - visionbike

Een kijkje bij het Brose E-bike Competentie Centrum in Berlijn

Op Eurobike 2016 was te zien hoe voortvarend het Duitse bedrijf Brose inspringt op de e-MTB hype. De productietechnologie die het gebruikt voor de Brose e-bike motor is dezelfde als voor die van Brose auto-onderdelen. In de fabriek in Berlijn worden ook onderdelen gemaakt voor bijna alle automerken. Het is niet meer in exacte aantallen uit te drukken, maar volgens zeggen is één op de twee auto's in de wereld uitgerust met tenminste één onderdeel van Brose.

Brose nieuwkomer op de ZEG e-bike academie. – Foto Brose

ZEG e-bike academie weer van start

Met de toevoeging van Brose aan het trainingsprogramma is de vier dagen durende e-bike academie in het eigen trainingscentrum van de ZEG in Keulen weer van start gegaan. Niet minder dagen negen leveranciers van e-bike systemen informeren de ZEG leden in één dag tijd over e-bike nieuwste ontwikkelingen.