TuttoBici
Personalia: nieuwe cco La Souris en een terugkeer naar Brinckers
Welke transfers vonden er afgelopen tijd plaats in de tweewielerbranche? Je leest het hier.
Welke transfers vonden er afgelopen tijd plaats in de tweewielerbranche? Je leest het hier.
De Brinckers buddy is de ideale kruising tussen een longtail en een fatbike; De fun van een fatbike met de veelzijdigheid en duurzaamheid van een longtail. De Buddy maakt elke rit leuker en je leven een stuk makkelijker. Moeiteloos kinderen, spullen of je partner meenemen. Vanaf nu doe je bijna alles op de fiets.
Erik Verrijt was vroeger een verdienstelijk veldrijder, hij reed zelfs met Sven Nijs en Richard Groenendaal. Anno 2023 is de weg zijn terrein. Als buitendienstmedewerker bij Brinckers rollen jaarlijks tienduizenden kilometers onder zijn wielen door.
Brinckers komt bij steeds meer tweewielerwinkels op de radar. Na wijziging van de marktstrategie, bijna tweeënhalf jaar geleden, is een stevig fundament neergelegd waarop het merk nu verder bouwt. "We zijn erin geslaagd om Brinckers positief te laten landen bij dealers, de markt neemt dat nu ook waar", aldus directeur Pieter Booij.
Brinckers rust al haar e-bikes vanaf 2023 - als eerste fabrikant ooit - uit met NFC-technologie. De mobiele telefoon even tegen het balhoofdplaatje houden en - pliep - daar verschijnt allerlei handige en belangrijke informatie over de fiets op het scherm. Pieter Booij doet de techniek, het doel van NFC en de winst voor consument en dealer uit de doeken.
Pieter Booij van fietsfabrikant Brinckers overwoog om zijn e-bikes met voorwielmotor uit het assortiment te schrappen. "Maar daar kom ik toch op terug. We zien de vraag naar fietsen met deze aandrijving hard groeien. Een softwarematige aanpassing van de rijkarakteristiek maakt hem nog populairder."
Na herstructurering achter de schermen richt Brinckers zich sinds dit voorjaar nadrukkelijk op consumentenmarketing. Onder het motto 'more miles, more smiles' probeert het merk bij zo veel mogelijk consumenten op de radar te komen. De bijbehorende campagnes genereren traffic naar de dealers, zo blijkt uit de eerste ervaringen.
Brinckers breidt verder uit met nieuwe intube-modellen en een servicemodel, waarbij de Brinckers dealer-directe-service met Bafang gaat aanbieden. Hierdoor komt het bedrijf bij steeds meer ondernemers in beeld als aantrekkelijk merk. Lees hun verhaal.
Pieter Booij plukte het merk Brinckers uit de boedel van IBG. Van een merk dat een dikke moneymaker moest worden, kneedde hij het om tot een kleiner merk dat hem werkplezier geeft en dealers blij maakt. "Ik wil graag zelf de telefoon op blijven nemen."