BMZ introduceert V10 intube met 820 Wh

BMZ ontwikkelt haar V10 intube-batterij door. Nadat in 2019 op Eurobike de 725 Wh-versie werd geïntroduceerd, komt de Duitse fabrikant nu met een 820...

De eerste set testfietsen is gebouwd in samenwerking met e-MTB leverancier NOX Cycles.

Het Duitse BMZ komt met een 725Wh intube lithium-ion-accu. De nieuwste V10 moet de nieuwe standaard worden. BMZ test op dit moment ook een 112Nm...

Baanbrekende batterijtechnologieën

E-bike accu's met een fikse 800Wh of meer staan 'voor de deur', mogelijk gemaakt door nieuwe technologieën die zijn ontwikkeld als reactie op de...

BMZ, leverancier van fietsaccu’s, biedt in alle EU-landen een retour- en recyclingservice aan voor lithium ion accu’s.  Beeld BMZ Group

BMZ, leverancier van fietsaccu’s, biedt in alle EU-landen een retour- en recyclingservice aan voor lithium ion accu’s. “Wij vinden het belangrijk dat...

Brose nieuwkomer op de ZEG e-bike academie. – Foto Brose

Met de toevoeging van Brose aan het trainingsprogramma is de vier dagen durende e-bike academie in het eigen trainingscentrum van de ZEG in Keulen...

James Post is projectmanager Better BMS group van CALCE, Centre for Advanced Life Cycle Engineering en onderdeel van de University of Maryland, USA.

In Tweewieler mei wordt accu-autoriteit James Post geïnterviewd. Post is directeur van het bedrijf Battery Condition Test, dat een apparaat heeft...