nieuws

Peter Terlouw wordt eerste experience winkel van Dynamo Retail Group

Ondernemen 5489

Dynamo Retail Group is van plan de aandelen van de winkel van Peter Terlouw in Barendrecht over te nemen en er een experience winkel van te maken. Daar zal het complete assortiment te zien én te testen zijn van de formules Bike Totaal en Profile ‘de Fietsspecialist’. Voor de toekomst wil DRG zo’n 10 tot 12 experience winkels gaan openen.

Peter Terlouw wordt eerste experience winkel van Dynamo Retail Group
De werkplaats bij Peter Terlouw Tweewielers. Foto Roel Dijkstra / Joep van der Pal

DRG heeft in overleg met de omliggende formule ondernemers, binnen een straal van 25 kilometer om Barendrecht, de plannen hiervoor besproken met als voorwaarde dat minimaal 15 ondernemers in gelijke mate zullen participeren. Vanaf vorige week konden de ondernemers de intentieovereenkomst tekenen voor participatie. Inmiddels is aan de gestelde minimum grens voldaan.

Goede manier om klanten in regio te bedienen

De economische overdrachtsdatum van de aandelen is op 1 januari 2019. Peter Terlouw en Marc Kranendonk hebben zich bereid gevonden om voorlopig aan te blijven als management van de nieuwe experience winkel. Marc Kranendonk: “Als Peter Terlouw Tweewielers hebben wij een regiofunctie weten te ontwikkelen en zijn we al jaren aangesloten bij Dynamo Retail Group. Wij zien dit als een hele mooie stap om de winkels van Dynamo in de regio nu aan te sluiten op onze winkel. Dit lijkt ons een ideale manier om de klanten in de regio goed te bedienen. Voor ons de manier om de puzzel af te maken.”

Intentieovereenkomst getekend

Dynamo Retail Group (DRG) heeft de intentieovereenkomst getekend met de directie van Peter Terlouw Tweewielers en de omliggende franchisenemers van Bike Totaal en Profile ‘de Fietsspecialist’, voor de overname van de aandelen van Peter Terlouw Tweewielers BV. Komende week volgt een due diligence onderzoek om te komen tot een definitieve overname.

Category management systeem

DRG denkt met circa 10 tot 12 experience winkels een landelijk dekkende oplossing te bieden en overweegt ook uitbreiding naar België. Sinds de oprichting van DRG in 2014 heeft DRG diverse stappen gezet om haar rol voor de aangesloten ondernemers en contractleveranciers te verbeteren. Zo speelt het in 2014 gelanceerde category management systeem met een omnichannel benadering inmiddels een grote rol bij de meer dan 400 deelnemers.

Logische stap volgens Maarten de Vos

Maarten de Vos, algemeen directeur Dynamo Retail Group, ziet de start met experience winkels als een logische volgende stap. “De tweewielerbranche is aan grote veranderingen onderhevig. Door de opkomst van e-bikes ontstaan veel nieuwe merken en daardoor herijken bestaande leveranciers hun distributiestrategie. Wij zien experience winkels als een antwoord en uitstekende oplossing om de samenwerking met onze ondernemers en leveranciers te intensiveren, waarbij we beide partijen bestendigheid bieden.”

Flagshipstore en experience center

De winkel van 2.950 m² van Peter Terlouw Tweewielers zal als flagshipstore en experience center gaan fungeren voor de leden van DRG, waarbij de omliggende franchisenemers van de formules Bike Totaal en Profile ‘de Fietsspecialist’ aandeelhouder zullen worden.

Lees ook

Goed jaar voor Dynamo Retail Group

Sales Kick Off Dynamo Retail Group met boodschap

 

Reageer op dit artikel