nieuws

Younit helpt Duitse consument fiets van Accell kiezen

Ondernemen 753

Snakeware uit Friesland heeft Younit op de Duitse markt geïntroduceerd. Younit is een digitaal platform, waarmee consumenten middels een zuil in de winkel hun ideale fiets van de Accell Group kunnen uitkiezen.

Younit helpt Duitse consument fiets van Accell kiezen

Het digitale adviesplatform Younit van Snakeware is in Duitsland inmiddels al meer dan 500 keer verkocht. Snakeware onderzoekt, samen met Accell IT, een verdere uitrol van het concept voor alle merken en producten van de Accell Group.

Voor de Duitse markt is ervoor gekozen om de oplossing middels een interactieve kiosk in de markt te zetten. Via deze zuil krijgen klanten in winkels advies over de aanschaf van een fiets.

Direct bestellen of later middels QR-code

Snakeware uit Friesland heeft Younit op de Duitse markt geïntroduceerd. Younit is een digitaal platform, waarmee consumenten middels een zuil in de winkel hun ideale fiets van de Accell Group kunnen uitkiezen.

Na het invoeren van enkele gegevens krijgt de consument suggesties voor passende fietsen.

De volledige naam van het systeem is Younit for Perfect Rides. Na het invoeren van enkele gegevens krijgt de consument suggesties voor passende fietsen. Daarna kan hij, al dan niet samen met een expert in de winkel, de modellen beoordelen. De favorieten worden opgeslagen en direct via de dealer besteld. Ook kunnen ze via een QR-code naar het e-mailadres van de consument verzonden voor een beslismoment later.

Speciaal ontwikkeld voor Winora Group

Younit is, zo zegt Snakeware, ‘een cloud-based, multibrand omnichannel platform, speciaal gebouwd voor de Winora Group uit Schweinfurt. Het product is het resultaat van een samenwerking tussen Winora Group, Accell IT, Snakeware en het Haibike Design Center, Radlabor Bike Sizing, Prestop Kiosk-systemen en designspecialist Cogniance’.

De kick-off van het project was in Schweinfurt met de fietsmerken Haibike en Winora (onderdeel van Accell Group).

‘Younit geeft retail extra middel in handen’

Younit

Het systeem werd in Duitsland al meer dan 500 keer verkocht. Accell kijkt nu naar introductie in andere landen.

“Younit is een schot in de roos voor fietsenhandelaren die de toegevoegde waarde van fysieke winkels en persoonlijk advies willen combineren met online innovatie en activatie”, aldus Marc ter Steeg, projectmanager bij Accell. “Met deze toepassing geven wij de retail, in dit geval de fietsenbranche, een extra middel in handen om de 21st-century customer optimaal te kunnen bedienen.”

Younit is van start gegaan met alle fietsen van de Winora Group en Haibike. Ook biedt het de mogelijkheid om fietsen en onderdelen van de andere Accell Group-merken te presenteren.

Younit breed inzetbaar

Omdat het systeem geheel cloud-based en meertalig is, is het breed inzetbaar. “Behalve via een kiosk laat het zich net zo makkelijk laat aanpassen aan andere media, zoals een desktop of smartphone. Bovendien is de next-generation verkoop- en adviestool schaalbaar en eenvoudig toepasbaar in andere branches”, zegt Snakeware.

Na de succesvolle lancering in Duitsland kijkt het bedrijf samen met de Accell Group ook naar andere landen.

Lees ook: Batavus presenteert nieuwste model met HoloLens

Reageer op dit artikel