nieuws

Accell bouwt online platform voor directe verkoop aan consumenten

Ondernemen 6666

Voor de implementatie van hun omnichannel strategie heeft Accell Group een nieuwe start-up opgericht. Het bedrijf Accell Digital in Amsterdam gaat een gecentraliseerd multi-brand online platform bouwen voor directe verkoop aan consumenten.

Accell bouwt online platform voor directe verkoop aan consumenten

Met een start die gepland is voor eind 2018, moet het platform van Accell binnen twee jaar operationeel zijn voor 9 landen. Afgelopen maart lichtte Accell-CEO Ton Anbeek in een interview met Bike Europe de nieuwe koers van het bedrijf toe. Hier sprak hij al over zijn ervaring vanuit zijn vorige werkgever Auping met de bouw van een online platform voor directe verkoop aan consumenten. Anbeek zei toen: “Met bijvoorbeeld Auping Plaza, dat qua verkoop ook gericht is op meerdere Europese landen, heb ik ervaring opgedaan met het betrekken van dealers bij dergelijke online platforms die hoog scoren op zowel klant- als dealertevredenheid.”

Gloednieuw omnichannel avontuur

Op de LinkedIn-account van Accell adverteert het bedrijf om personeel te werven met ervaring in het aanbieden van online proposities. Tekst in de advertentie: “Het doel van onze gloednieuwe omnichannel onderneming is om alle fietsliefhebbers over de hele wereld nog beter van dienst te zijn. Dit doen we door een direct op de consument gerichte omnichannel propositie te lanceren en deze binnen twee jaar op te schalen naar 9 landen. Daarom zijn wij op zoek naar eersteklas e-commerce specialisten zoals u om samen te werken aan Accell Digital!”.

Nieuwe Chief Digital Officer Accell

Bike-Europe-Accell-Brands-Overview-272x204Een van de e-commerce specialisten die Accell Group heeft ingehuurd voor de nieuwe in Amsterdam gevestigde ‘start-up’ Accell Digital is Marcus Diekmann (39). Per 1 augustus 2018 is hij de nieuwe Chief Digital Officer van Accell en daarmee verantwoordelijk voor alle digitale activiteiten van het (holding) bedrijf. Volgens een recent rapport van SAZ Bike heeft Marcus Diekmann veel ervaring in de digitale transformatie van traditionele bedrijven en in het opbouwen van online bedrijven. Momenteel is hij Director Digital, E-Commerce & Omni-channel voor een toonaangevende Duitse leverancier van matrassen met de naam Concord. Waarschijnlijk bracht deze achtergrond in de beddensector hem in contact met Ton Anbeek. De CEO van Accell was eveneens in deze sector actief als CEO van het beursgenoteerde bedrijf Beter Bed.

Veel nieuwe topmanagers

De nieuwe Chief Digital Officer is een van de vele nieuwkomers binnen Accell Group. Voor bijna alle topposities heeft het bedrijf nieuwe mensen aangetrokken of is er nog naar op zoek. Zoals voor de functie van Chief Financial Officer in de Raad van Bestuur van Accell. Binnen die Raad is onlangs ook een nieuwe Chief Commercial Officer benoemd.: Jeroen Hubert die eerder voor IKEA werkte. Vorige week kon Hubert trots de benoeming van Accell’s nieuwe Chief Marketing Officer aankondigen, Thecla Schaeffer. Zij begint op 1 juli en werkt nu nog bij G-Star jeans. Jeroen Hubert zei over haar benoeming: “Ik ben erg blij met haar komst in het team. Ze ziet net als ik dat onze business nog veel kansen biedt. Accell is een grote marketinguitdaging omdat er in deze sector nog veel te winnen valt.”

Reageer op dit artikel