nieuws

Tweewieler magazine en website vernieuwd

Ondernemen 1055

Tweewieler magazine en website vernieuwd
Tweewieler (digitaal) magazine en tweewieler.nl heebben een nieuw uiterlijk.

De compleet vernieuwde Tweewieler ligt bij de abonnees. Tweewieler.nl heeft een nieuwe structuur. De 4 pijlers van de tweewielerwinkel zijn leidend bij de navigatie op beide platforms: Elektrische fietsen, Winkel, Werkplaats, en Ondernemen.

In het (digitale) magazine nieuwe stijl vind je meer beeld, opvallende quotes, korte intro’s, en kaders met tips. De art director heeft vanuit deze basis een frisse uitstraling bedacht. Die moderne uitstraling van het magazine is een onderdeel van een bredere innovatieslag die we maken met Tweewieler.

Vernieuwing online

De vernieuwing vind je terug op al onze kanalen: Tweewieler (digitale) magazine, tweewieler.nl en Tweewieler social (Facebook, Instagram, Twitter en de nieuwe Tweewieler LinkedIn Company page).

Kijk hier alvast voor een indruk:

4 pijlers Tweewieler(.nl)

Naast het laatste nieuws, navigeer je als lezer op 4 pijlers: Elektrische fietsen, Winkel, Werkplaats, Ondernemen. Dit is een afspiegeling van de tweewielerwinkel anno 2020.

Elektrische fietsen (en nieuws over andere elektrische voertuigen, fietsaccu’s, aandrijfsystemen etc. vallen hier onder) vertegenwoordigen bij veel winkels inmiddels 30% van de omzet. Het is daarom een onmisbare pijler in ons magazine en op www.tweewieler.nl.

 

Winkel (showroom) is 2e pijler. Hier zijn inkoop en verkoop en assortiment de belangrijkste elementen. Onder Winkel vind je daarom de subcategorieën als stadsfietsen, race, mtb, gemotoriseerd, en onderdelen & accessoires.

 

Werkplaats beschouwen we als een belangrijke pijler van de tweewielerwinkel. Zeker in de toekomst zal de werkplaats voor veel winkels steeds belangrijker worden, nu de nadruk meer komt te liggen op aflevering en after sales.

 

Ondernemen is de pijler waar trends in retail worden besproken, en alles wat met ondernemen te maken heeft. Hoe kies je je assortiment? Hoe krijg je meer omzet? Welk marktpotentieel heeft mijn winkel? Hoe benader ik mijn klanten het best?

Online en offline verbinden

Met Tweewieler maken we de slag naar online. Online biedt nieuwe mogelijkheden om informatie over te brengen. Bijvoorbeeld door video’s, infographics, webinars en e-learning. De kruisbestuiving tussen het online en offline Tweewieler-kanaal is versterkt door de 4 pijlers die zowel op de website als in het magazine terugkomen. Zo is in 1 oogopslag duidelijk met welke pijler je te maken hebt, Elektrische fietsen, Winkel, Werkplaats, Ondernemen.

Het Tweewieler-team wenst je veel leesplezier met deze vernieuwde Tweewieler! We horen graag wat je ervan vindt. Mail je bevindingen en opmerkingen naar: tweewieler@vakmedianet.nl.

Reageer op dit artikel