artikel

Eerste spreker bekend voor Tweewieler Kennistheater tijdens Vélovak

Ondernemen 243

Eerste spreker bekend voor Tweewieler Kennistheater tijdens Vélovak

Bikepacker en shopeigenaar Bas Rotgans is de eerste naam die bekend is gemaakt als spreker voor het Tweewieler Kennistheater op de fietsvakbeurs Vélovak. Hij geeft op alle beursdagen een workshop ‘Ik snap geen r33t van social media’ en een presentatie over het fenomeen ‘bikepacking’.

Voor het tweede jaar op rij maakt het Tweewieler Kennistheater deel uit van Vélovak. Gedurende de drie beursdagen komen hier verschillende sprekers in actie, waaronder dus Bas Rotgans. Binnenkort worden meer namen bekend gemaakt.

Langeafstand bikepacking races

Bas Rotgans mocht vroeger van zijn ouders geen mountainbike, waarschijnlijk is hij daarom de rest van zijn leven geobsedeerd geraakt door alle soorten fietsen. De laatste jaren stortte hij zich niet onverdienstelijk op langeafstand bikepacking races. Op kleurrijke wijze doet hij op diverse social media verslag van zijn reizen. In februari 2019 is hij Wheelrunner begonnen in Amsterdam, een highend werkplaats voor racefietsen en mountainbikes.

Ins en outs van bikepacking

Waarom binden mensen steeds meer tasjes aan hun fiets en trekken ze erop uit om langere ritten te maken? Wat zit er in al die tasjes, en wat nemen ze mee? Bikepacking lijkt een nieuw fenomeen, maar het bestaat eigenlijk al meer dan 100 jaar. In de presentatie over bikepacking vertelt Bas Rotgans alle ins en outs van bikepacking en geeft hij aan waarom het de vraag van mensen naar leuke en toegankelijke avonturen dichtbij huis beantwoord.

Hoe begin je op social media

Waar begin je als eenvoudige tweewielerzaak in de online jungle?

In de sessie vertelt hij waarom bikepacking van toegevoegde waarde is voor jouw winkel en hoe je hierop kan inhaken met jouw assortiment en klantadvies.Social media biedt veel mogelijkheden om zelf communicatie te onderhouden met je klantenkring. Maar waar begin je als eenvoudige tweewielerzaak in die online jungle? Wie maakt al die posts, hoe zet je ze op al die kanalen en hoe zorg je ervoor dat het wat oplevert in je winkel?

Praktisch handvatten strategie

Tijdens de social media workshop van Bas Rotgans geeft hij praktische handvatten voor het opzetten van een social media strategie voor je winkel. Door zijn vele ervaringen bij onder andere Red Bull en FOCUS Bikes heeft hij veel geleerd over hoe je klanten door middel van social media kan raken en uit die kanalen ook resultaten kan behalen.

Over Vélovak

Vélovak is hét gerichte inkoop-, netwerk en kennisevenement vlak voor het nieuwe seizoen voor de distributeurs en winkeliers uit de fietsen- en scooterbranche van de Benelux. In 2018 werd Vélovak bezocht door ruim 1.500 fietsvakhandelaren uit de Benelux. Aan het vakevenement nemen de officiële merkdealers en importeurs van fietsen, accessoires, onderdelen, kleding en voeding deel. Ook exposeren er partners voor de winkelinrichting, retail services en alles voor de werkplaats. De derde editie van Vélovak is op 22, 23 en 24 september 2019 in Evenementenhal Gorinchem.


Meer informatie over Vélovak:

 

 

 

Foto's

Reageer op dit artikel