nieuws

Dealers duiken op AXA’s slimme promotiecampagne voor een tweede slot

Onderdelen & Accessoires 1066

Consumenten zien niet altijd het belang van een tweede slot in. Om dat te veranderen voert AXA in de beginweken van het nieuwe fietsseizoen een bewustwordingscampagne, die pleit voor het gebruik van een extra slot. AXA zorgt er met een uitgekiende promotiecampagne, inclusief gratis promotiekit, voor dat dealers eenvoudig kunnen inhaken. Inmiddels is de branche ontzettend enthousiast over deze actie.

Dealers duiken op AXA’s slimme promotiecampagne voor een tweede slot
Bicycle on display in shop window

Sponsored content door AXA

“De vakhandel verkoopt steeds meer (elektronische) fietsen met een hogere aanschafprijs. Helaas wordt het belang van een tweede slot niet altijd meegenomen in het verkoopgesprek, terwijl dat wel heel belangrijk is. Het openbreken van een ringslot dat standaard wordt gemonteerd op de meeste fietsen én een tweede slot met een aparte cilinder en sleutel kost zoveel tijd, dat dieven de fiets eerder laten staan. Daarnaast is het belangrijk om de fiets aan een paal of hek vast te zetten en dat kan perfect met een tweede slot. Door consumenten goede uitleg te geven en te overtuigen van het nut, doet zich een prachtige extra verkoopmogelijkheid voor”, zegt marketingverantwoordelijke Daniëlle Wolfs van AXA.

AXA Cherto

In de campagneweken heeft AXA een speciale actie waarvan dealers en consumenten kunnen profiteren. Dit aanbod heeft betrekking op de AXA Cherto. Dit is een hoogwaardig kettingslot dat is ontwikkeld voor met name gebruik in de stad en mensen die hun tweewieler voor langere tijd ergens parkeren. De ketting heeft Safety-level 14 en het ART-keurmerk (niveau 2) en is lang genoeg (95 centimeter) om de fiets mee te koppelen aan een nagelvast voorwerp, aan de vaste wereld dus. Dat maakt van de AXA Cherto een product dat zich uitstekend leent als tweede fietsslot.

Gratis promotiepakket

“We maken het dealers die willen inhaken op de campagne gemakkelijk. AXA heeft een complete toolkit met communicatie- en promotiematerialen samengesteld. Die is via de groothandel te verkrijgen. In de gratis promotiekit zitten twee raamstickers en een schapkaart die ondernemers eenvoudig aan de haak kunnen hangen bij de AXA Cherto. Ook hebben we standaardteksten die dealers kunnen gebruiken in hun uitingen en communicatie met de consument. Op deze manier willen we ervoor zorgen dat dealers de extra verkoopkansen verzilveren en consumenten nog beter beschermd zijn tegen fietsdiefstal”, zegt Daniëlle Wolfs.

Stormloop

Het is het derde jaar op rij dat AXA een campagne houdt om consumenten bewust te maken van het belang van een tweede slot. De jaarlijkse inspanningen dragen eraan bij dat het dievengilde vaker wordt gedwarsboomd in zijn plannen. “Cijfers van de Stichting Aanpak Voertuigcriminaliteit laten zien dat het aantal aangiftes van fietsdiefstallen met bijna 10 procent is gedaald. Met deze campagne dragen AXA en haar dealers een steentje bij aan verdere verbetering. We merken intussen al veel enthousiasme bij dealers. Het loopt storm bij de groothandel met aanvragen voor promotiepakketten. Een goed teken.”

www.axabikesecurity.com

Reageer op dit artikel