nieuws

Feestelijke jubileumeditie BBB Business & Fun event

Onderdelen & Accessoires

Feestelijke jubileumeditie BBB Business & Fun event
Algemeen directeur BBB Cycling Marc Roelofsen deed het welkomstwoord in de sfeervolle Studio 21 op het Mediapark in Hilversum.

Het BBB Cycling Business & Fun Event op 6 september stond in het teken van een mijlpaal; het 25-jarig jubileum. Tevens was het de eerste keer dat het event werd georganiseerd onder de vlag van Pon Bicycle Group.

Met de 25 jaar nam BBB alvast een voorschot op seizoen 2016. Marc Roelofsen deed het welkomstwoord. Hij bekleedt sinds 1 september de functie van algemeen directeur. Arjen Buizer heeft hem opgevolgd als sales manager. Daarna betrad Chris Koppert het podium. een unicum, maar met reden. Allereerst stond hij stil bij het ontstaan van BBB Cycling en het onverwachte overlijden van zijn compagnon Frank Moons. Koppert: “Frank was een man bij wie het glas niet halfvol was, maar overvol. Hij had veel contact met onze klanten en was altijd te vinden op beurzen en evenementen. Daar genoot hij enorm van.” Met een langdurig applaus eerde de volle zaal Moons.

25 jaar geschiedenis in vogelvlucht

Wielrennen loopt als een rode draad door de levens van Koppert en Moons. In 1991 startten ze met de exclusieve distributie van Wheeler bikes & Acor Parts, en parallel import van bekende merken. Vanaf 1994 kwamen daar steeds meer exclusieve merken bij, zoals Marzocchi, Formula, IRC en Cratoni en MET. In 1998 werd het merk BBB Cycling opgericht en werden de exclusieve merken langzamerhand afgebouwd. Ook verschenen toen de eerste schappenplannen en winkelpresentaties. Vanaf 2006 voert Augusta Benelux exclusief het merk BBB Cycling.

Overname door Pon

Koppert lichtte de stap om BBB Cycling te verkopen aan Pon toe: “We stonden op een kruispunt; doorgaan op de oude voet, of nieuwe wegen inslaan, het team uitbreiden, het aantal exportlanden en kantoren in het buitenland uitbreiden. Met de overname door Pon Bicycle Group hebben we de nieuwe weg gekozen en we zijn hier trots op en overtuigd dat dit een positieve stap is voor de toekomst van BBB.” Pon COO Huub Lamers nam het van hem over met een kort overzicht van Pon’s filosofie: “Wij zijn een echt familiebedrijf. Dat betekent dat we investeren in de lange termijn, in plaats van het snelle geld.” Pon Holding heeft veel merken in huis, van personenvervoer tot en met grondverzet en is hiermee actief in 130 landen. De jaaromzet bedraagt 7,5 miljard euro inclusief het onlangs overgenomen Imtech Marine van het failliete Imtech. Lamers memoreerde dat Pon de fietsensector interessant vindt wegens maatschappelijke trends zoals duurzaamheid, verstedelijking, gezondheid en elektrificering. “Fietsen en fietscomponenten hebben wereldwijd een enorme groeipotentie.”

Feestavond BBB Cycling

Hierna vertelde Leon Overgaag over de productinnovaties en Frank van Eck over de marketingstrategie. Het plenaire deel werd feestelijk afgesloten met een walking dinner waarbij de gasten werden getrakteerd op lekkere hapjes en culinaire verrassingen. Daarna waren er spetterende optredens van het Holland Show Ballet en artiesten Glennis Grace en Edsilia Rombley samen met de Fluitsma en Van Tijnband.

Meer over de toekomstplannen en productinnovaties van BBB Cycling is te lezen in de komende Tweewieler (verschijningsdatum 25 september).

Reageer op dit artikel