nieuws

Banden belangrijke omzetmaker in winkel

Onderdelen & Accessoires

Banden belangrijke omzetmaker in winkel
In het januarinummer vindt u een thema-artikel over banden.

De verkoop van banden is een belangrijke omzetmaker in de winkel en de werkplaats. Sommige ondernemers kiezen ervoor de banden op voorraad te houden in de werkplaats, anderen maken ruimte voor een shop-in-shop systeem van een van de leveranciers. De laatste tijd zien we ook steeds vaker een presentatie op productgroep in plaats van op merk. Eerst koos een winkelier voor één merk en liet daar alles van zien in de winkel, nu kiest hij soms per productgroep de beste band.

In het januarinummer van Tweewieler, dat afgelopen vrijdag 16 januari jl. verscheen geven de grootste grossiers in banden en de belangrijkste bandenleveranciers hun visie hierop. We stelden iedereen de volgende vier vragen:

  1. Hoe worden uw producten gepresenteerd?
  2. Klopt het dat winkeliers per productgroep kiezen uit meerdere merken? Of maken ze de keuze voor één merk?
  3. Worden de banden in de winkel opgenomen in het schappenplan of worden ze op voorraad gehouden in de werkplaats?
  4. Komt u voor 2015 met nieuwe producten of presentatie van banden?

In het artikel krijgt u antwoord van CST, Continental, Schwalbe, Schimano (Michelin en Vittoria), Vredestein en AGU (Cordo) en een nieuwe schappenplan van Dutch Perfect. Tevens een overzicht van de nieuwste producten per merk.

Reageer op dit artikel