nieuws

Jacobsons presenteert Giro kleding en schoenen

Onderdelen & Accessoires

Jacobsons presenteert Giro kleding en schoenen
De presentatie van Giro kleding en schoenen bij Lola Bikes & Coffee.

Afgelopen dinsdagavond heeft Jacobsons in de hippe fietswinkel annex koffiebar Lola Bikes & Coffee aan het Haagse Noordeinde haar nieuwe merk Giro gepresenteerd aan een selecte groep dealers.

Onder het genot van een kop koffie van Lola’s eigen merk Kampala Gold introduceerde het Europese management team van Giro de 2014 schoenen- en kledingcollectie. Giro is vooral bekend van de helmen die in de Benelux nog steeds gedistribueerd worden (en dat blijft zo) door Shimano Benelux. In 2008 besloot het bedrijf haar activiteiten uit te breiden en nieuwe producten te gaan ontwikkelen. In 2011 stonden de eerste Giro schoenen in de winkel, gevolgd door de fietskleding in 2013. Aanvankelijk in Europa, eerst in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Nu voor de Benelux-markt bij Jacobsons.

Merino wol

Op dit moment worden de Giro schoenen en kleding verkocht bij zo’n 50 winkels in Europa. Met de start in de Benelux zal dit aantal met enkele tientallen toenemen, is de verwachting. Giro fietskleding valt op door de afwezigheid van lycra. Er wordt veel gebruik gemaakt van Merino wol en andere zachte stoffen. Geen strakke shirts en fietsbroeken dus.
Het programma kenmerkt zich door de toepassing van veel technische materialen in gedekte kleuren. De modieuze kleding is gericht op de groep fietsers die wel het comfort en gemak zoeken van fietskleding, maar niet de uitstraling van een racefietser of mountainbiker.

Reageer op dit artikel