nieuws

Crashmob voor campagne ‘Ik Wil je Zien

Onderdelen & Accessoires

Crashmob voor campagne ‘Ik Wil je Zien
De campagne Ik Wil Je Zien richt zich vooral op jongeren van 13 tot 25 jaar. Deze groep fietst het meest onverlicht en het vaakst in het donker. Met dit filmpje spreekt de Fietsersbond deze doelgroep direct en opvallend aan.

Met de eerste Nederlandse crashmob werd vorige week de fietsverlichtingscampagne ‘Ik Wil je Zien’ afgetrapt. De crashmob is een geënsceneerde videoclip over verkeersveiligheid die is opgenomen in de binnenstad van Amsterdam. Verkeersdeelnemers die nietsvermoedend op weg naar huis waren, werden onverwacht onderdeel van een (in scene gezet) bijna-ongeluk dat uitmondde in een dansspektakel op de trendy tunes van de campagne track ‘Ik Wil Je Zien’.

De track is geproduceerd door the Partysquad. De choreografie van deze Crashmob was in handen van Juvat Westendorp, de winnaar van So You Think You can Dance en Gregory ‘Shaggy’ Albertzoon. Zij begeleidden de 15 dansers die meewerkten aan de videoclip.
De jaarlijkse fietsverlichtingscampagne, in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu, wordt uitgevoerd door de Fietsersbond in samenwerking met diverse partners onder andere uit de tweewielerbranche (RAI Vereniging, BOVAG , Profile, Halfords, TeamAlert, VVN, politie, provincies en gemeenten).

Ik Wil Je Zien richt zich op jongeren

Hugo van der Steenhoven, directeur van de Fietsersbond: “De campagne Ik Wil Je Zien richt zich vooral op jongeren van 13 tot 25 jaar. Deze groep fietst het meest onverlicht en het vaakst in het donker. Met dit filmpje met muziek van de populaire Partysquad spreken we deze doelgroep direct en opvallend aan. We zetten daarbij in op het voorkomen van boetes en het belang van fietsverlichting voor jezelf én andere weggebruikers.” De Fietsersbond heeft nog een extra boodschap dit jaar: “Gebruik grotere lampjes die je vast kunt zetten aan de fiets. Ze zijn iets duurder in aanschaf, maar vergroten de zichtbaarheid en gaan veel langer mee. Dus op den duur zijn ze handiger en goedkoper”, aldus Van der Steenhoven. Half november publiceert de Fietsersbond samen met de Consumentenbond een onderzoek van TestKees naar voorlampen op batterijen in de prijsklasse van 5 tot 20 euro.

Reageer op dit artikel