nieuws

Starten met social media

Home 587

Starten met social media
Jeroen ’s-Gravendijk leert u op het Retail congres hoe met social media te starten. Hij is van The New Media Factory (TNMF) op. Dit reclamebureau maakt alleen gebruik van social media. Foto TNMF

Social media is een niet meer weg te denken (marketing)trend in retail. Jeroen ’s-Gravendijk (TNMF) weet alles van social media. Over bereik, strategie, adverteren en marketing. Op het Tweewieler Retail Trends congres op 3 april leert hij zijn toehoorders hoe je een social media community opbouwt.

’s-Gravendijks bedrijf is The New Media Factory (TNMF, www.tnmf.nl). Een Social Media Bureau en
specialist in Social Media Strategie, Ondersteuning, Uitbesteding, Marketing, Training en Workshops. “Op Facebook kun je vrij eenvoudig een community opbouwen.” Hij geeft daarvoor handvatten in de kennissessie. “Facebook is heel sterk in het indexeren van de posts van individuen en hangt daar duizend interessegebieden aan. Dat helpt enorm om mensen die jouw posts liken daarna beter te bereiken.” Door deze indexatie van iemands interessegebieden kun je via Facebook ook makkelijk doelgroepgerichte posts plaatsen.

Lokaal bereik Facebook goed

Hij vervolgt: “Via betaalde posts kom je zelfs bij iemands privé-account op Facebook terecht. Het bereik is gewoon heel erg goed, en zodoende erg geschikt om acties aan te jagen. Met relatief weinig inspanning en investering krijg je veel attentiewaarde. Als jouw potentiële klanten je nog niet kennen, kun je jezelf via social makkelijk laten zien. Via je eigen Facebook-account bouw je rap een lokale Facebook-community op.”

Praktische tips over posts, SEO en SEA

Naast een stukje theorie en hoe social media werkt, geeft Jeroen praktische tips voor websites, SEO, welke soort posts goed werken waarvoor enzovoorts. Hij komt aan zijn schat aan ervaring doordat hij ooit is gestart met het onderhouden van accounts voor bedrijven op Facebook, Twitter en LinkedIn. De communicatiedoelstelling van het bedrijf is daarbij leidend. Nog steeds verzorgt hij met TNMF de social media en advertentiecampagnes voor bedrijven.

Volg de kennissessie over starten met social media op het Tweewieler Retail trends congres, 3 april, Burgers’ Zoo bij Arnhem.

Programma* Tweewieler Retail Trends

  • 09:30 – 10:00      Ontvangst en registratie
  • 10:00 – 10:05      Welkom door dagvoorzitter Tom van ‘t Hek
  • 10:05 – 10:30      Ronald van Klooster over transitie in retail van offline naar online
  • 10:30 – 11:10      Paneldiscussie met top retailers uit andere branches
  • 11:10 – 11:30      Marktontwikkelingen 2016
  • 11:30 – 12:00      Welke worden Fiets/E-bike/Speed e-bike en Racefiets Fiets van het Jaar?
  • 12:00 – 12:45      Lunch
  • 12:45 – 13:45      3 Inspiratiesessies: Succesvolle verkooptechnieken/Social media tips/Personeel&Leiderschap
  • 14:00 – 14:30      Inspiratie opdoen: Instore, winkelinrichting, retailconcepten
  • 14:30 – 15:00      Koffie, thee en lekkers
  • 15:00 – 16:00      3 Inspiratiesessies: Succesvolle verkooptechnieken/Social media tips/Personeel&Leiderschap
  • 16:10 – 16:40      Klantbeleving: hoe jaag je de online klant jouw winkel in?
  • 16:40 – 17:30      Finale Tweewielerwinkel van het Jaar 2017
  • 17:30 – 19:00      Borrel en hapjes

Datum en locatie: maandag 3 april in Burgers’ Zoo bij Arnhem (gratis parkeren). Voor volledig programma en aanmelden, surf naar www.tweewielerretailtrends.nl.

*Programma en tijden onder voorbehoud van wijzigingen

Reageer op dit artikel