nieuws

Rendement 2016 hoger dan 2015 in H&L Benchmark

Home 630

In 2016 is in acht van de twaalf maanden bij de ondernemingen in de H&L Benchmarkgroep een omzetstijging gerealiseerd. Na een stabiele oktobermaand realiseerde de branche in november en december 2016 een grote omzetstijging van respectievelijk bijna acht procent en ruim tien procent ten opzichte van 2015.

Rendement 2016 hoger dan 2015 in H&L Benchmark
Er is nog steeds een mooi rendement te behalen in de rijwielbranche. "Maar blijf of kom in de kopgroep!”, geeft Daan Luijkx van H&L Accountants aan.

Dit heeft geresulteerd in een totale omzetstijging van de H&L Benchmarkgroep in 2016 van 2,7 procent ten opzichte van het jaar 2015.  Het rendement onderaan de streep ligt weer boven de tien procent. Dit is gemiddeld gezien nog steeds een heel mooi rendement voor de meeste rijwielzaken. Volgens Daan Luijkx en Richard Guit van H&L Accountants is er “nog steeds een mooi rendement te behalen in de rijwielbranche. Maar blijf of kom in de kopgroep!” is hun advies.

Vierde kwartaal 2016

Het vierde kwartaal 2016 was gewoon goed met een gemiddelde omzetstijging van 5,3 procent over dit kwartaal ten opzichte van het vierde kwartaal 2015. Het weer was goed in met name de maanden november en december 2016 maar dat was het in het jaar ervoor ook. Alleen november 2015 was wat natter. Met betrekking tot de kosten kunnen we zeggen dat deze licht gedaald zijn en redelijk stabiel in de afgelopen jaren. Het rendement in het vierde kwartaal 2016 stijgt met 1,1 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Prima afsluiting dus van het jaar 2016.

H&L Benchmark 

De H&L Benchmark is een initiatief van H&L Accountants & Belastingadviseurs en is samengesteld uit een representatieve groep rijwielzaken in Nederland met omzetten (exclusief provisies fietsverzekeringen en opbrengsten arbeidsloon in de werkplaats) die variëren tussen de circa € 400.000,- en € 2.000.000,- op jaarbasis.

Lees het volledige artikel in de maarteditie van Tweewieler  of in het Tweewieler Digitale Magazine.

Reageer op dit artikel