nieuws

NuVinci breidt uit in Sales & Marketing

Home 693

NuVinci breidt uit in Sales & Marketing
Binnen de uitbreiding van het NuVinci-team voor sales en marketing heeft Niels van der Steen de functie gekregen van Retail Marketing Manager. Foto NuVinci

Billy van den Ende en Niels van der Steen zijn aangesteld als respectievelijk nieuwe
Sales Director en Retail Marketing Manager bij NuVinci Cycling. Binnen het NuVinci-team is Remco Voorhorst gepromoveerd tot hoofd Customer Accountmanagement.

NuVinci Cycling, een divisie van Fallbrook Technologies, heeft opnieuw haar sales- en marketingteam versterkt, met nog twee ervaren senior managers. Bij het team voegen zich Billy van den Ende, directeur Sales en Niels van der Steen, Retail Marketing Manager. Deze aanwinsten zijn een direct resultaat van het succes van de onderneming in de afgelopen jaren.

Ondersteuning als pijler onder groei

“Het succes van onze groei is de ondersteuning die wij onze klanten en andere stakeholders bieden, waaronder OEM’s, retailers en eindconsumenten. De uitbreiding van ons Sales & Marketing-team stelt ons in staat om ons prestatieniveau op een nog hoger niveau te brengen,” aldus David Hancock, Managing Director, Bike Division, bij Fallbrook.

Billy van den Ende, nieuwe Director of Sales

Billy van den Ende zal rechtstreeks rapporteren aan David Hancock, Managing Director, Bike Division, bij Fallbrook. Hij zal leidinggeven aan het team van OEM Business Developers en het Customer Account Management-team. Billy brengt vele jaren relevante ervaring op het gebied van klantenwerving en brand management, opgedaan in de branche voor stedelijke mobiliteit en technologie, met zich mee om leiding te geven aan het team van OEM Business Developers en het interne Sales-team. Voordat Billy begon bij NuVinci Cycling, was hij verantwoordelijk voor het volgens het direct-to-customer-principe werkende fietsenmerk Canyon Bicycles in de Benelux. Voordien werkte hij op het Europese hoofdkantoor van Google in Dublin.

Groei in stedelijke mobiliteit

“De gigantische groei op het gebied van stedelijke mobiliteit biedt buitengewoon interessante mogelijkheden voor hightech bedrijven zoals Fallbrook”, aldus Billy. “Ik zie ernaar uit om mijn bijdrage te leveren aan het succes van de technologie die NuVinci op het gebied van fietsen levert. Onze plannen om nu nieuwe marktsegmenten aan te boren, zoals commerciële fietsen en meer sportieve toepassingen, geven mij erg veel vertrouwen in de toekomst van onze onderneming voor de lange termijn.”

Focus op customer care

Ook kunnen we meedelen dat Remco Voorhorst intern is bevorderd tot het nieuwe afdelingshoofd voor Customer Accounts Management en Business Developer Emerging Markets. Na in de afgelopen 10 maanden met succes een breed pakket van verantwoordelijkheden op het gebied van customer care op zich te hebben genomen, zet Remco zijn loopbaan nu voort in deze combinatiefunctie, die van essentieel belang is voor de uitvoering van de ondernemingsstrategie voor 2017 en daaropvolgende jaren. Hij zal in deze functie rapporteren aan Billy van den Ende en zich met name bezighouden met het ontwikkelen van OEM-activiteiten buiten Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en de Benelux.

Niels van der Steen, Retail Marketing Manager

Niels van der Steen heeft uitgebreide ervaring op het gebied van sales en marketing in de fietsen- en sportbranche, die is opgedaan bij Shimano Europe en Puma. In de afgelopen drie jaar was Niels verantwoordelijk voor Global Sales en Trade Marketing bij Science in Sport. Hij wordt verantwoordelijk voor alle wereldwijde retailmarketingactiviteiten en zal leidinggeven aan het team Retail Development-managers in het veld. Niels zal direct rapporteren aan Anne Guethoff, Director of Marketing.

Reageer op dit artikel