nieuws

Van Nicholas kiest voor clicks en bricks

Fietsen 1668

Van Nicholas kiest voor clicks en bricks
Van Nicholas start per 1 januari 2017 met een ‘Clicks en Bricks’-strategie waarbij verkoop via het online kanaal wordt gecombineerd met die via de dealer. Foto Van Nicholas

Van Nicholas start per 1 januari 2017 met een ‘Clicks en Bricks’-strategie waarbij rechtstreekse verkoop via het online kanaal wordt gecombineerd met die via de dealer. Voor een nichemerk als Van Nicholas is het van toenemend belang dat de merkbeleving bij de dealer naadloos aansluit bij de merkwaarden. Van Nicholas heeft ervaren dat dit niet te realiseren is binnen de huidige strategie.

Doelstelling is met Van Nicholas aan te sluiten bij de behoeften van de consument. De consument komt centraal te staan in alle  bedrijfsprocessen; de organisatie wordt hierop aangepast en er wordt een geheel nieuwe website gelanceerd met een geïntegreerde webshop. De consument krijgt hiermee de mogelijkheid om direct te communiceren met en te bestellen bij Van Nicholas, en uiteraard ook gewoon bij Van Nichaolas dealers.

Samenwerking met retailers versterken

Tegelijkertijd intensiveert Van Nicholas de samenwerking met een beperkt aantal retailers in de belangrijkste afzetmarkten Nederland en Groot Brittannië. In deze fysieke winkels kan de consument  terecht voor advies, aankoop, service en onderhoud. Bovendien gaan zij fungeren als showroom en test center en worden zij nauw betrokken bij deze business case.

Dealercontracten beëindigd

Deze beslissing betekent dat Van Nicholas de samenwerking met de meeste dealers en distributeurs zal beëindigen per 31 december 2016. 

Van Nicholas

Reageer op dit artikel