nieuws

Giro: extra aandacht voor racefietsen

Fietsen 1224

Giro: extra aandacht voor racefietsen
De 99e editie van de Giro d’Italia start op vrijdag 6 mei vanuit het Velodrome van Omnisport Apeldoorn. Vanaf het middenterrein van de wieler- en atletiekhal vertrekken de renners die middag voor de eerste etappe, een individuele tijdrit. foto Merida Benelux Hollandfoto.net

De Giro d’Italia start komende vrijdag 6 mei in Apeldoorn met een tijdritetappe. Deze start van een internationale wielerwedstrijd in Nederland is, net als de Tour de France vorig jaar, een unieke kans om mensen enthousiast te maken voor het wielrennen. Met een weekend mooi weer in het vooruitzicht, kan de handel een mooie klapper maken.

De volgende twee etappes van de Giro d’Italia zijn op 7 en 8 mei in Arnhem en Nijmegen. Na  8 mei vliegen de profrenners naar Italië. Verschillende NL-merken maken van de gelegenheid gebruik om dealers en relaties uit te nodigen om de feestelijke aftrap van de Giro d’Italia mee te maken.

Merida’s roze bus

Bijvoorbeeld Merida, importeur van sportieve fietsen. In Apeldoorn staat het Merida Experience Centre. Directeur Peter Koperdraad is blij met de start van de Giro d’Italia in Apeldoorn. “Deze start is een algemene promotie voor de wielersport. Er is drie dagen lang volop aandacht voor het wielrennen in Nederland, en dat zorgt ervoor dat veel mensen enthousiast worden om weer of meer te gaan wielrennen.” Hij stelt dat iedere fietsretailer daarvan kan profiteren, of het nou in Gelderland, Zeeland of Friesland is. “Maak je etalage roze en doe een leuke Giro-aanbieding met een racefiets.” Merida zelf heeft ook een ludieke actie opgezet rond de Giro. Een opvallende roze bus zal de komende maanden door de regio rijden. Deze bus geheel ‘gewrapped’ in roze en springt daarmee zeer in het oog. “Deze bus gaat Merida inzetten om haar Benelux dealers en buitenlandse gasten mee te vervoeren tijdens het event. Deze bus zal zeer veel aandacht trekken,” aldus Peter Koperdraad, die samen met Hans Boesberg van Visscher busreizen deze ludieke actie heeft bedacht.

ENRA ontvangt gasten in Apeldoorn

Raymond Lussenburg van ENRA fietsverzekeringen is zeer in zijn sas met de reclame op de bus. “Dit is een uitstekend, een prachtig initiatief. Dit laat goed zien hoe creatief de fietsbranche is en waar zij toe in staat is.” Ook ENRA ontvangt klanten en relaties bij de start in Apeldoorn. Merida zou Merida niet zijn als er niet ook een ludieke actie aan de roze bus gekoppeld zou zijn. Peter Koperdraad: “We hebben op de zijkant van de bus een ‘Selfie-Spot’ gemaakt. Het is de bedoeling dat, als consumenten de bus ergens in Nederland zien staan, zij er een mooie foto van maken met zich zelf op een zo vreemd mogelijke manier erbij. Ze kunnen deze posten op de Merida Facebook pagina, www.facebook.com/meridabenelux. Een keer per week pikken we er dan een leuke inzender uit, die ontvangt dan een aardigheidje.”

Reageer op dit artikel