nieuws

BIG Bicycles wil van Rivel een A-merk maken

Fietsen

BIG Bicycles wil van Rivel een A-merk maken
Marco Aarnink bij de collectie van Rivel. Foto Tweewieler

Met de komst van Marco Aarnink, voormalig eigenaar van Drukwerkdeal, heeft BIG Bicycles grote plannen om de vakhandel te ondersteunen in de strijd met internetbedrijven. Rivel was een van de merken van Halfords, maar BIG Bicycles gaat dit merk nieuw positioneren als merk puur voor de vakhandel. “We willen met Rivel doorgroeien naar een A-merk”, aldus Marco Aarnink.

Aarnink is sinds dit najaar investeerder in BIG Bicycles van Jan Hafkamp. Het bedrijf hield maandag samen met de webshop van Dirk Methorst, Fietsvakshop, een presentatie voor de dealeIMG_2811rs in Deventer. BIG Bicycles gaat hun merken herpositioneren met Rivel als A-merk puur voor de vakhandel, Hollandia als B-merk voor Halfords en internetwinkels en C-merken als Pelikaan en Mobion voor bouwmarkten en grootwinkelketens als Lidl.

Fietsvakshop

BIG Bicycles gaat samenwerken met Fietsvakshop door de fietsen van Rivel aan te bieden bij deze webshop puur voor de vakhandel. Aangesloten dealers van Fietsvakshop betalen € 100,- per maand om deze webshop aan te kunnen bieden en krijgen per postcodegebied omzet binnen als klanten wat via de site bestellen. Volgens directeur en oprichter Dirk Methorst werd afgelopen jaar een mooie omzetstijging behaald. “Maar we hebben nog een stap te maken. Het gemiddelde bestelbedrag moet omhoog en dat proberen we onder andere te bewerkstelligen door meer fietsen aan te bieden. Rivel met gewone fietsen én elektrische fietsen is voor ons een mooie aanvulling.” Daarnaast kan de aangesloten dealer via Fietsvakshop het Leasefietsplan van Friesland Lease aanbieden. “Bij bedrijven boven 50 medewerkers nemen wij vanuit Fietsvakshop contact op met het bedrijf.”

Plannen 2016

In 2016 hoopt Fietsvakshop door te groeien: “Als vakhandelsite kunnen wij niet stunten met de prijzen. Dat is het spanningsveld waar we steeds in zitten, we willen niet concurreren met onszelf. Maar ik ben ervan overtuigd dat we het als vakhandel samen moeten doen”, aldus Dirk Methorst. Dat onderstreepte ook Marco Aarnink: “BIG Bicycles wil graag samenwerken met Fietsvakshop omdat we geloven in fysieke vakhandelwinkels. We moeten samenwerken om macht uit te stralen naar internetbedrijven.” Focus bij Fietsvakshop ligt volgend jaar op het meer persoonlijk maken van de website. Dealers kunnen hun eigen bedrijfskleur en afbeeldingen van eigen personeel gebruiken op de website en het touchscreen in de winkel. Aarnink: “De klant moet meer het gevoel krijgen dat ze met uw winkel zaken doen.”

Reageer op dit artikel