nieuws

Sparta.nl best bezochte website

Fietsen

Sparta.nl best bezochte website
Op Sparta.nl helpt het Sparta Testlab bij het maken van de juiste keuze.

Uit cijfers van het online onderzoek van WUA! blijkt dat de website van Sparta het vaakst bezocht en het vaakst als favoriet wordt aangewezen. 74% van oriënterende consumenten komt op Sparta.nl voor een elektrische fiets.

19% wijst Sparta uiteindelijk aan als favoriet. “Uiteraard zijn we enorm blij met deze uitslag. We zien het niet alleen als een bewijs van onze positie als elektrisch fietsmerk, maar ook als beloning voor onze online inspanningen”, aldus Marco Kalden van Sparta. Gazelle en Batavus eindigen op de respectievelijk tweede en derde plaats.

Online succes belangrijk voor ‘stenen’ winkels

De meeste respondenten willen nog wel eerst een proefrit maken en de fiets eerst in het echt zien. 62,5% wil de elektrische fiets vervolgens ook in een stenen winkel kopen.
Uit eerder onderzoek van TNS NIPO bleek al dat meer dan 70% van de potentiële e-bike kopers hun zoektocht online beginnen. “Voor de tweewielerspecialist is het dus enorm belangrijk aan te haken bij de online inspanningen van een merk als Sparta. Met dit soort cijfers is duidelijk dat de vertaling van de online lead naar winkelverkoop enorm soepel kan lopen.

Ophalen bij tweewielerspecialist

Bij aankoop willen de meeste klanten de fiets ook zelf ophalen bij hun tweewielerspecialist. Maar liefst 89% maakt graag een afspraak voor een proefrit. “De rol van de vakhandel blijft dus belangrijk, net als het faciliteren van de proefrit.”

Over WUA!

WUA! is marktleider op het gebied van online benchmarking, hun respondenten beoordelen jaarlijks duizenden sites. WUA! heeft de grootste online benchmarkdatabase van Nederland en geeft klanten inzicht in de verbeterpunten van hun online sales en service en positie ten opzichte van concurrenten.

Reageer op dit artikel