nieuws

Union: terug van weggeweest

Fietsen

Union: terug van weggeweest
Union hoek met slogan Gemaakt voor de Straat op de achtergrond.

Dit weekeinde presenteerde Pon in het Gazelle Experience Center in Amersfoort de nieuwe collectie voor komend seizoen van zijn merken Gazelle en Union. Dit laatste merk heeft Pon vorig jaar oktober gekocht van Dutch Bicycle Group om het eigen merkenportfolio uit te breiden met een sterke merknaam naast Gazelle. Er wordt gezegd dat Pon nog meer ‘oude’ oer-Hollandse merknamen in bezit heeft en daar op termijn misschien de markt mee gaat betreden.

Over de prijspositionering vertelt Maud van Alphen, Brand&Business Manager Union, dat die voor de niet-elektrische modellen tussen de € 350,- en € 500,- zal komen te liggen. “We blijven met de bedragen voor Union zo’n 15% onder de Gazelle-collectie. Dit is een mooie aanvulling voor de vakhandel. Ons onderzoek onder consumenten heeft laten zien dat er in deze tijd meer vraag is naar goedkopere nieuwe fietsen.”
Ook voor de Union e-bike wordt een prijs gehanteerd die niet concurrerend is met de Gazelle-collectie. Met accu erbij gaat deze e-bike € 1.500,- kosten. De Union-collectie zoals die te zien was in Amersfoort is nog onvolledig en zal uitgebreid worden met diverse modellen. De consumentenintroductie zal zomer volgend jaar plaatsvinden.

Dealerbeleid

Tweewieler.nl publiceerde vorige week (19 augustus) al de plannen van Pon om Union te herintroduceren en kondigde Pon’s nieuwe visie op dealerbeleid aan. Er komen nieuwe dealercontracten. Algemeen directeur Gazelle Jaap Merkus zei hierover: “We willen meer investeren in onze merkbeleving in de winkel. Dat werkt twee kanten op; de dealer investeert in onze merk. Dit levert hem van onze zijde extra ondersteuning en korting op.” In het Experience Center is een opstelling te zien van de nieuwe shop-in-shopmodule voor op de winkelvloer (zie foto onderaan bericht).

Goldline verleden tijd

Een paar jaar na de introductie van het merk Goldline als highend merk, verdwijnt de merknaam definitief van de markt. Pon dekt nu het highend segment af met een premiumcollectie onder de naam Gazelle Ultimate. Bij aankoop van een Gazelle Ultimate krijgt de consument één jaar gratis ANWB-mobiliteitsgarantie erbij.

Middenmotor op Impulse

Nieuwe modellen, zoals de stijlvolle elektrisch fiets met elektromotor van Bosch en de Impulse, zijn uitgerust met zo’n middenmotor. Gazelle trekt verder de styling van de elektrische en niet-elektrische fietsen gelijk en komt met een nieuwe accessoirelijn, met onder meer tassen, kinderzitjes, dragers en sloten.

Gouden Gazelle

Als partner van het NOC*NSF is Gazelle actief rond de Olympische Winterspelen van 2014 in het Russische Sochi. Niet alleen via ambassadeurs Epke Zonderland (turnen), Dimi de Jong (snowboarden), Edwin van Calker (bobsleeën) en Jorien ter Mors (shortrack), maar ook met de campagne Ga ook voor goud!. Met het goed voorspellen van de uiteindelijke ‘medaillespiegel’ is een wel heel bijzondere prijs te winnen: een unieke genummerde Gouden Gazelle!
In Tweewieler september leest u meer over het beleid van Pon Bicycle Group.

Reageer op dit artikel