nieuws

Modulair achterframe van Urban Arrow

Fietsen

Modulair achterframe van Urban Arrow

Op de Fietsvak 2012 presenteert Urban Arrow een nieuw model (elektrische) transportfiets. Als basis dient het huidige achterframe met het uitgekiende koppelsysteem van het introductiemodel dat op Eurobike 2010 een Eurobike Award kreeg.

AMSTERDAM – Op de Fietsvak 2012 presenteert Urban Arrow een nieuw model (elektrische) transportfiets. Als basis dient het huidige achterframe met het uitgekiende koppelsysteem van het introductiemodel dat op Eurobike 2010 een Eurobike Award kreeg.

Door het modulaire concept kunnen meerdere fietsen gemaakt worden op basis van één en het zelfde achterframe. Voor de particuliere klant wordt op die manier de inruilwaarde verhoogd, door de mogelijkheid van een ‘tweede leven’ voor de fiets voor een ander soort klant. Voor de zakelijke klant kan de afschrijving door de multifunctionaliteit een stuk lager zijn in vergelijking met andere elektrische transportfietsen. Bijkomend voordeel voor Urban Arrow is dat de afzetmarkt voor (niet-)elektrische transportfietsen met dit nieuwe model wordt vergroot.

Alle modellen ook niet-elektrisch
Het modulaire systeem van Urban Arrow maakt het mogelijk om alle modellen niet-elektrisch uitgevoerd te krijgen, zonder concessies te doen aan de comfortabele rijeigenschappen. Zo kunnen klanten altijd op een later moment beslissen om de motor, controller en accu bij de dealer te laten installeren. Dit is interessant voor klanten die nog aarzelen over het gemak van elektrische trapondersteuning.

Tijdens de Fietsvak 2012 zullen alle Urban Arrow modellen, elektrisch én niet-elektrisch, uitgeprobeerd kunnen worden op het testparcours.

Nieuwe voorframes ontwikkelen
Net als het eerste model is ook het tweede voorframe door Wytze van Mansum ontworpen, maar Urban Arrow is al in gesprek met meerdere (fiets-)ontwerpers die op basis van het huidige achterframe nieuwe voorframes willen ontwikkelen, ook wel genoemd ‘open source’ frameontwikkelingen. Naast het modulaire concept ziet Urban Arrow hier veel kansen voor.

De meeste ‘techniek’ zit namelijk in het achterframe (o.a. Nuvinci versnelling, Daum elektromotor, Shimano Nexus remgrepen en alle bekabeling) waardoor het mogelijk is voor derden met relatief lage investeringen een nieuw voorframe en dus nieuw model te maken.

Verkoop en distributie bij Urban Arrow
Ook van de open source modellen blijven verkoop en distributie onder de vleugels van Urban Arrow. Zo wordt gegarandeerd dat alle modellen voldoen de kwaliteitsnormen. Urban Arrow wil voorop blijven lopen met slimme, groene, snelle en innovatieve (elektrische) fietsen, met als doel het gebruik van vervuilende (bestel)auto’s in de stad overbodig te maken.
 

Reageer op dit artikel