nieuws

Van der Wal komt met Felt naar Nederland

Fietsen

Van der Wal komt met Felt naar Nederland

SCHELLE (B) – Sinds 1 september wordt Felt Bicycles ook in Nederland op de markt gebracht. Van der Wal NV deed dit sinds 2008 al voor België, maar benadert nu ook de Nederlandse fietsenvakhandel.

SCHELLE (B) – Sinds 1 september wordt Felt Bicycles ook in Nederland op de markt gebracht. Van der Wal NV deed dit sinds 2008 al voor België, maar benadert nu ook de Nederlandse fietsenvakhandel.

Felt is een Amerikaans fietsmerk met diverse kantoren in Amerika voor die thuismarkt en in Duitsland voor de overige markten. De collectie van Felt bestaat niet alleen uit racefietsen en mountainbikes, maar ook voor een belangrijk deel uit opvallende cruisers.

Speerpunt in het optimaliseren van de naamsbekendheid is de psonsoring van het Garmin Slipstream
 Pro Team, waar onder andere Christian Vandevelde en Bradley Wiggins deel uit maken.

Sinds vorig jaar heeft de Belgische importeur Van der Wal de marketing en verkoop van Felt op de Belgische markt voor haar rekening genomen. Daar is Nederland nu aan toegevoegd. “Ons is gevraagd om het marktgebied uit te breiden en daarom hebben we besloten de uitdaging aan te gaan. Behalve de verkoop en marketing zullen we tevens de distributie activiteiten gaan verzorgen,” zegt product en salesmanagerBart Verhaegen.

Van der Wal is een Belgische onderneming die als groothandel haar sporen in de markt verdiend heeft. De onderneming bestaat al meer dan honderd jaar. “Wij onderscheiden ons door ruime expertise, jarenlange ervaring en een sterke passie,” zegt Van der Wal. “Enkel op deze manier kunnen we streven naar optimaal fietsplezier voor iedereen.”

Van der Wal heeft de Eurobike aangegrepen om te starten met de opbouw van een kwalitatief netwerk. Het vizier is daarbij gericht op de sportief georiënteerde vakhandelaar. “Op ondernemers, die het merk kunnen en willen verkopen op imago, uitstraling en kwaliteit en niet slechts op prijs. Felt kiest voor een lange termijn relatie met de dealers, niet voor vluchtige handel,” zegt Harald Keeskamp, die verantwoordelijk is voor verkoop en marketing in Nederland.

Reageer op dit artikel