nieuws

Augusta accentueert innovatief BBB in discotheek

Fietsen

Augusta accentueert innovatief BBB in discotheek

BUNNIK – BBB, de innovatieve productlijn van Augusta Benelux, is tegenwoordig wereldwijd te koop in meer dan 13.000 winkels, verdeeld over 36 landen. Daarmee is BBB niet alleen een internationaal accessoiremerk, maar daarnaast vooral een innovatief merk dat volledig in eigen huis ontwikkeld wordt.

BUNNIK – BBB, de innovatieve productlijn van Augusta Benelux, is tegenwoordig wereldwijd te koop in meer dan 13.000 winkels, verdeeld over 36 landen. Daarmee is BBB niet alleen een internationaal accessoiremerk, maar daarnaast vooral een innovatief merk dat volledig in eigen huis ontwikkeld wordt.

Om die boodschap nog maar eens een keer te benadrukken had Augusta dit jaar voor een totaal nieuw dealershowconcept gekozen. Geen hotelpresentaties of avondjes in kartbanen, maar een grootste presentatie voor het collectieve dealercorps van Augusta in Discotheek Brothers in Bunnik.

De keuze voor deze opzet bleek een juiste te zijn, getuige de ruim 600 dealers, die aanwezig waren. Aan de hand van door modeshow afgewisselde presentaties, werden medewerkers, producten en vooral ook de ontwikkelingsfasen voor het voetlicht gebracht.

"Veel ondernemers, die al lang met BBB werken, realiseren zich niet dat wij tegenwoordig al jaren alles in eigen huis ontwikkelen en niet meer inkopen en van een BBB-merk voorzien,"  zegt directeur Chris Koppert. " In landen waar wij nog niet zo lang op de markt zijn hoeven we dat niet uit te leggen, want die kennen BBB alleen maar zoals het tegenwoordig is."

Verkoopleider Marc Roelofsen gaf aan dat hij maanden geleden voor een dilemma stond toen de economische problemen in de wereld elkaar in een hoog tempo opvolgden. Toentertijd moesten de productieorder geplaatst worden. "We hebben er voor gekozen die negatieve berichten naast ons neer te leggen en achteraf blijkt dat een juiste keuze te zijn, waardoor we nu een uitleveringsgraad van 99,87% hebben.

Roelofsen voorziet zelfs nog verbetering als de website vernieuwd is en ondernemers in de toekomst een digitale pakbon van hun levering krijgen, die momenteel in samenwerking met Vendit ontwikkeld wordt. Overigens zal de website meertalig worden en behalve Engels ook voorzien zijn van zowel Nederlandse als Franse teksten.

Leon Overgaag, hoofd productontwikkeling, gaf een kijkje in de keuken van de ontwikkeling van nieuwe producten aan de hand van een praktijkvoorbeeld over nieuwe voetpompen. " Wij zijn altijd op zoek naar probleemoplossende producten en kiezen daarvoor de samenwerking met WTOS (TU Delft) en de Haagse Hogeschool. Momenteel onderzoeken we bijvoorbeeld hoe we meer kunnen inspelen op de trend van e-bikes." 

Na de presentaties startte de netwerkborrel en werden de buffetten geopend. De avond werd muzikaal opgeluisterd door een uitstekende band, met als hoogtepunt een gastoptreden van Edsilia Rombley.

Reageer op dit artikel