nieuws

Sparta op YouTube

Fietsen

Sparta op YouTube

APELDOORN – Tijdens een kijkje in de keuken bij Sparta voor jonge ondernemers van de BOVAG, lichtte het Apeldoornse merk alvast een tipje van de sluier op over de nieuwe reclamecampagne voor de Sparta ION. Die is gericht op een jongere doelgroep (40+) en maakt dankbaar gebruik van de digitale snelweg met een filmpje op YouTube.

APELDOORN – Tijdens een kijkje in de keuken bij Sparta voor jonge ondernemers van de BOVAG, lichtte het Apeldoornse merk alvast een tipje van de sluier op over de nieuwe reclamecampagne voor de Sparta ION. Die is gericht op een jongere doelgroep (40+) en maakt dankbaar gebruik van de digitale snelweg met een filmpje op YouTube.



Tijdens de dag konden ondernemers alvast kennismaken met en proefrijden op de nieuwste generatie ION’s, met een extra krachtige motor en groot display. Verder werd een rondleiding door de fabriek verzorgd, waar momenteel met man en macht wordt gewerkt om de productie tot de hoogste output op te schroeven. Zo’n 900 Sparta’s rollen nu dagelijks van de band. Sparta hoopt hiermee nog voor de fabriekssluiting in juli aan een groot deel van de vraag naar Sparta’s, vooral ION’s, te kunnen voldoen.

Vrouw
Naast de YouTube filmpjes wordt de ION reclamecampagne ook grootschalig aangepakt in consumentenbladen. Een aantal daarvan zijn gericht op de vrouw, zoals Libelle, Linda en het blad Vrouw. Verder is de campagne te vinden in Plus, Fietsactief en Toeractief, en Elsevier.
Mark Kuper, marketing- en salesmanager bij Sparta, benadrukte voor de jonge BOVAG-ondernemers het substantiële marktaandeel dat de e-bike inmiddels inneemt. “We moeten ons realiseren dat het aandeel van de e-bike groter is dan bijvoorbeeld race, MTB en kinderfietsen bij elkaar, en ook groter dan het hybride en trekkingsegment bij elkaar. Ga maar eens in je showroom kijken hoeveel plaats die segmenten op de winkelvloer innemen. Zoveel ruimte zou je minstens moeten reserveren voor e-bikes.”

Levertijden
Kuper gaf een korte uitleg waarom er te weinig ION’s zijn ingepland in de Apeldoornse fabriek, wat tot leveringsproblemen leidt. Veel e-bikes, waaronder de ION, zijn immers al uitverkocht voor dit seizoen. “Onze productie is gebaseerd op een prognose die we het jaar ervoor maken. Ik geef toe dat we de aantallen te laag hebben ingeschat, net zoals de voorgaande jaren. We proberen zo dicht mogelijk op de markt te zitten om voor 2009 goede prognoses te kunnen maken en hebben onze productie tot maximale hoogte opgevoerd om nog zoveel mogelijk uit te kunnen leveren.”

Voor een impressie van de proefritten op de nieuwe Sparta ION zie hieronder

Reageer op dit artikel