artikel

Sterke bezoekersstart op eerste dag Kruitbosch Bike Event

Evenementen Premium

Sterke bezoekersstart op eerste dag Kruitbosch Bike Event

Nog nooit waren er zoveel bezoekers op de eerste dag van Kruitbosch Bike Event. De exacte aantallen houdt Kruitbosch liever voor zichzelf, maar meer ondernemers dan ooit hadden zich vooraf al opgegeven en die zijn ook daadwerkelijk gekomen.

Chris Kruitbosch heeft wel een verklaring voor de hoge opkomst. “We hebben natuurlijk wel iets neer gezet de laatste jaren, maar daarnaast vallen we dit jaar ook niet samen met Bike MOTION Benelux, zoals voorgaande jaren wel het geval was. Dus je ziet dat ondernemers, die normaal op die ‘Bike MOTION-maandag’ kwamen, nu voor deze eerste dag kiezen. Maar dat neemt niet weg dat het totaal aantal aanmeldingen dit jaar ook groter dan ooit was.”

Kartbaan opgeruimd

Het Kruitbosch Bike Event vindt plaats in DeFabrique, precies op het circuit waar normaal de karts in hoge snelheid voorbij razen. Omwille van het bike event is de kartbaan tijdelijk ontruimd om ruim baan te geven aan Kruitbosch en alle exposanten. “Twee jaar geleden hebben we hier ook ons event georganiseerd, maar toen was het een beetje kruip-door-sluip-door,” erkent Kruitbosch. “Dat hebben we nu niet. Het is veel ruimer van opzet, zodat de aanwezige ondernemers zich makkelijker kunnen verspreiden.”

Bijna eng

Ook Wilco Kruitbosch kijkt met volle tevredenheid terug op de eerste dag. “Het is bijna eng dat je geen kritiek krijgt. Men begint het al vrij normaal te vinden dat we op dit niveau acteren.” Wat betreft Kruitbosch is het vizier voor een belangrijk deel gericht op Cortina, dat vanaf nu nog nadrukkelijker in de markt gezet wordt. De overige Kruitbosch merken Urban HPV, Azero en ECOMO vallen nu allemaal onder het Cortina label. “We willen ook alleen nog maar zaken doen met dealers die serieus voor Cortina kiezen, want dit is geen grossiersfiets meer. Het is een A-merk dat ondernemers, die ervoor gaan, veel voordelen kan bieden. Maar dan moet die ondernemer ook wel winkeloppervlakte vrij maken en op zijn website Cortina aandacht geven. Dat is een nieuwe aanpak, waarmee we ondernemers die hard met Cortina werken ook pluspunten kunnen bieden.”

One brand, one story

Het nieuwe credo van Cortina is ‘one brand, one story’ en volgens Kruitbosch ervaren de dealers dat ook als niet meer dan logisch. “Achter Cortina zit een verhaal met verschillende belevingswerelden en dat willen we graag vertellen. Niet alleen in onze brochures of websites, maar ook in de winkel, zodat de consument dat eveneens als zodanig ervaart. Hier op het bike event inspireren we de ondernemers, waarbij de Cortina presentaties zo opgezet dat het lijkt alsof ze door de brochure wandelen.”

Het succes van Cortina schakelde enkele jaren geleden goed door, toen voor de ‘Fietsen is Fashion’ strategie gekozen werd. Kruitbosch is voornemens daar voorlopig nog niet van af te wijken. “Je moet natuurlijk niet iedere keer hetzelfde doen, maar het mooie van fashion is dat je dit thema van zoveel verschillende invalshoeken kunt benaderen, dat we er voorlopig nog moeiteloos mee vooruit kunnen.”

Reageer op dit artikel