artikel

Record opkomst BBB Business & Fun event

Evenementen Premium

Record opkomst BBB Business & Fun event

Het Business & Fun event van BBB Cycling in de Efteling op 7 september was weer een groot succes. De opkomst in 2013 was al ongekend hoog met 2.000 bezoekers, ditmaal waren dat er ruim 200 meer, waarmee de teller meer dan 2.200 BBB-gasten kwam te staan. Net als vorig jaar konden de BBB-gasten een additioneel programma volgen: een fietsparcours rijden of een balletje slaan op de golfbaan van de Efteling.

Een groot deel daarvan ging na de opening door gastheer Marc Roelofsen het park in, terwijl zo’n 550 ondernemers (met ruim 900 aanwezigen in de zaal) de presentatie van de 2015-noviteiten bijwoonden. Roelofsen: “Op ons totale dealeraantal is dit een hele hoge opkomst en daar zijn we ontzettend blij mee. Het concept van een familiedag voor ondernemers en hun gezin heeft zich hiermee bewezen.” Verkoopmanager Marc Roelofsen sprak in zijn gedeelte van de presentatie over de veranderingen in de markt. “Het zijn voor ondernemers roerige tijden, maar dat biedt ook volop kansen,” aldus Roelofsen. “Wij zijn dan ook geprezen met dealers die deze kansen volop benutten en ook op hun vrije dag naar ons verhaal komen luisteren.” Aan de reacties was te merken dat de BBB-dealers dit er graag voor over hebben.

Focus op prijs-kwaliteitverhouding

In de presentatie van de nieuwe producten door Leon Overgaag vielen een paar hoofdlijnen voor 2015 op: BBB focust op kwaliteit voor dezelfde of zelfs een lagere prijs. De aerodynamische Thiton-helm, leverbaar vanaf mei 2015, heeft bijvoorbeeld het prijspunt van € 99,95. Verder zijn er meer kindermaten opgenomen in de kledingcollectie, waarmee BBB goed inspeelt op de trend dat steeds meer jeugd gaat wielrennen of mountainbiken. Om het verkoopgesprek op de winkelvloer te vergemakkelijken, zorgt BBB Cycling voor meer promotiefilms bij producten. Die geven een goede uitleg bij het product en scheppen daarnaast de juiste beleving. Prima voor op het flat screen in de showroom.

Meer over productontwikkeling, dealerondersteuning en marketingstrategie leest u in het oktobernummer van Tweewieler.

Reageer op dit artikel