nieuws

E-bike Store Alkmaar ontwikkeld voor ‘consument van overmorgen’

Elektrische fietsen 2709

E-bike Stores opende op zaterdag 2 maart een tweede filiaal in Alkmaar. Midden in het centrum van de stad zal een nieuw mobiliteitsconcept starten onder de naam: E-bike Store Alkmaar. In deze premium conceptstore draait alles om mobiliteit, innovatie en lifestyle.

E-bike Store Alkmaar ontwikkeld voor ‘consument van overmorgen’

“Dit doet het stoffige imago van een fietsenwinkel helemaal verdwijnen,” aldus eigenaren Mike van Vliet en Leon Slijkerman. “Met dit nieuwe concept spelen in we op de laatste trends en bundelen we de krachten met ons ‘flagshipstore’ in Hoorn. Daar hebben we een uitgebalanceerd assortiment e-bikes staan. Doordat we per seizoen een wisselend aanbod presenteren in Alkmaar, wordt de klant steeds verrast. Ook kunnen consumenten bij ons zeven dagen lang een e-bike testen met onze online 7 days e-bike trial tool. Dit zie je bij geen enkele retailer,” vertelt Slijkerman enthousiast.

E-bike Store-abonnement

E-bike-Store-Alkmaar-eigenaren

Mike van Vliet (links) en Leon Slijkerman.

E-bike Store Alkmaar is een eerste stap in de uitbreiding van het concept naar andere steden. Slijkerman: “Mobiliteit in en rondom steden verandert. De e-bike wint aan populariteit bij forenzen, want veertig procent van het woon- werkverkeer is minder dan vijftien kilometer. Fietsen naar je werk heeft veel voordelen. Je hebt geen parkeerproblemen en het is goed voor je gezondheid en geluksgevoel. Met het E-bike Store-abonnement is er de mogelijkheid om voor een vast bedrag per maand een e-bike naar eigen wens te gebruiken.”

Laatste retail-technologie toegepast

“Deze conceptstore is ontworpen voor de consument van overmorgen,” zegt Van Vliet. “Het is een premium store met een uniek design, waarbij de laatste retail-technologie wordt toegepast. We halen hierbij inspiratie uit dé retailstad van Europa: Londen. Met geur- en muziekmarketing en een unieke videowall prikkelen we alle zintuigen van de klant. Ook de winkelinrichting is anders. We hebben geen vast afrekenpunt in de vorm van een kassablok. We willen namelijk geen barrière plaatsen tussen de klant en de medewerker. We staan dus letterlijk altijd dichtbij de klant. Zo willen we bezoekers van de store een prettige ervaring geven.”

Foto's

Reageer op dit artikel