nieuws

QWIC hoogste binnenkomer BOVAG Dealeradviesboek 2018

Elektrische fietsen 581

Dit jaar is QWIC voor het eerst beoordeeld door haar dealers voor het BOVAG Dealeradviesboek 2018. De resultaten liegen er niet om; met een bovengemiddelde score van 7,5 bemachtigd QWIC een gedeelde tweede plaats en is de Nederlandse e-bike fabrikant de hoogste nieuwkomer in de lijst.

QWIC hoogste binnenkomer BOVAG Dealeradviesboek 2018

In het rapport komt naar voren dat QWIC-dealers nog voldoende winstmogelijkheden zien voor de lange termijn. Maar liefst 33% van de dealers verwacht dat de winstgevendheid verder toeneemt ten opzichte van vorig jaar en 62% verwacht dat de winstgevendheid gelijk blijft ten opzichte van vorig jaar. Dit is beter dan het gemiddelde over alle merken. Tevens geven dealers aan voldoende op de hoogte te zijn van de strategie die het merk kiest.

QWIC hoogste score op behulpzaamheid en kwaliteit fietsen

Het meest positief zijn dealers over de behulpzaamheid bij telefonisch contact, de kwaliteit van de e-bikes en de duidelijkheid met betrekking tot de marge- en bonusstructuur voor verkoop. Hiermee behaalt QWIC ten opzichte van andere merken de hoogste rapportcijfers. Ook de inbreng die dealers hebben bij het nemen van belangrijke beslissingen die hun aangaan, wordt boven gemiddeld beoordeeld.

Voor QWIC een cruciale bevestiging in de koers die wordt gevaren. Dealers vormen een belangrijke schakel in de verkoopcyclus van QWIC en zijn het gezicht van het merk richting de consument. Hoge kwaliteit, een goede service en transparantie richting dealers staat dan ook hoog op de agenda.

QWIC voegt daad bij woord

Dealers zien nog wel een aantal verbeterpunten voor de Nederlandse e-bike fabrikant. Zo wordt de algemene bereikbaarheid, het gebruik van de dealerportal en de arbeidstijd per handeling bij garantieafhandeling als belangrijk aandachtspunt gezien.

QWIC luistert graag naar haar dealers en voegt meteen daad bij woord. Zo werkt de fabrikant aan een vernieuwde versie van de dealerportal met een ongekende transparantie en een nieuwe manier van retourneren verwerken. Tevens staan de bereikbaarheid van de Customer Service en de arbeidstijd vergoedingen op de prioriteitenlijst om aan te pakken. Meer nieuws omtrent deze onderwerpen volgt.

Reageer op dit artikel