artikel

Brose Drive T en C nu ook met magnesium huis; te zien op Eurobike

Elektrische fietsen 1301

Brose Drive T en C nu ook met magnesium huis; te zien op Eurobike

Na de Drive S heeft Brose nu ook voor de Drive T- en C-middenmotor een magnesium behuizing. Vergeleken met de aluminium variant is de motor 500 gram lichter en 15% kleiner. De Duitse fabrikant toont ze op de aanstaande Eurobike.

Met de uitbreiding van de magnesium-tak van haar middenmotorenfamilie heeft Brose in alle e-bike segmenten een lichtgewicht aandrijving. Pionier Drive S Mag aandrijving is de meest krachtige van de e-bike motoren met 90 Nm koppel en 410% ondersteuning en met name geschikt voor bijvoorbeeld E-Mtb’s. Lichte behuizing resulteerde bij deze motor in 30% meer ondersteuning.
De Drive T Mag richt zich vooral op fietsers die langere afstanden rijden. Magnesium-behuizing levert hen primair meer dynamiek en actieradius op.

Hogere efficiëntie dankzij minder gewicht

Met de Drive C Mag zet Brose vooral in op een efficiënter stadsfiets. De lichtere motor zorgt volgens de fabrikant vooral voor een dynamischer aandrijving en meer actieradius vergeleken met een aluminium huis. De Drive C met magnesium behuizing heeft een gewicht van 2.900 gram (3.400 gram voor de alu-versie). Waar de aluminium Drive C 213 bij 150 bij 128 mm meet, is de Drive C Mag slechts 193 bij 150 bij 115 mm klein. Zowel de alu- als de Mag-versie hebben een koppel van 50Nm, leveren beide 280% ondersteuning.
Het spreekt voor zich dat aan de magnesium-varianten een hoger prijskaartje hangt dan aan de aluminium exemplaren.

 

Reageer op dit artikel