artikel

E-BikeGarantie voortaan ook via Smart2Cover

Elektrische fietsen 285

E-BikeGarantie voortaan ook via Smart2Cover

CarGarantie en Smart2Cover werken vanaf 1 juli 2019 samen. De onderneming uit Nieuwegein helpt verzekeraars om hun producten via het prepaidkaartensysteem te verkopen. De klant verzekert zich via Smart2Cover voor fietsen, huisdieren, reizen en smartphones.

Klanten betalen een klein bedrag bij aankoop van de kaart in de handel. De uiteindelijke samenstelling van zijn verzekering bepaalt hij of zij online via de Smart2Cover-app of via de Smart2Cover-website. Daar registreert hij zich ook als verzekeringsnemer. De Smart2Cover prepaid kaart maakt het nu mogelijk dat een verzekering gemakkelijk als accessoire verkocht kan worden.

Looptijd zelf bepalen

De prepaidkaart voor E-BikeGarantie is vanaf negen euro  in de fietsspeciaalzaak en in supermarkten te koop. De looptijd van de reparatiekostenverzekering – 12, 24 of 36 maanden – bepaalt de klant zelf. Het saldo wordt via het Smart2Cover-onlineportaal betaald. Dit product kan worden afgesloten voor e-bikes met een waarde van maximaal 8.000 euro die nog binnen de fabrieksgarantie vallen.

Buiten enkele uitzonderingen, zoals typische slijtageonderdelen zoals banden, zijn alle belangrijke onderdelen van de e-bike verzekerd. Bij schadegevallen neemt CarGarantie alle verzekerde reparatiekosten voor haar rekening.

Service die loont

De klant die bij de aankoop van een e-bike een E-BikeGarantie Card koopt en daarna de reparatiekostenverzekering afsluit, zal hoogstwaarschijnlijk ook bij diezelfde dealer aankloppen als er iets kapot is gegaan. “Deze bijkomende service stelt de fietshandelaar in staat de benuttingsgraad van zijn zaak op te voeren. Door service en door verkoop van accessoires kan hij extra omzet genereren en zijn klanten op lange termijn aan zijn zaak binden. De verzekering zet de kwaliteitsclaim van de e-bike in de verf en geeft het imago van de onderneming een duurzame boost”, zo geeft CarGarantie aan.

Reageer op dit artikel