nieuws

Veloyo digitaal platform voor slimme fietsenservice

algemeen

Veloyo digitaal platform voor slimme fietsenservice
Fietsenmakers en fietsenwinkels bepalen zelf hun servicegebied, openingstijden en prijzen. Foto: Veloyo

Het Veloyo platorm biedt zelfstandige fietshandelaren en fietsenmakers in Amsterdam een slim hulpmiddel om klanten te helpen bij reparatie van hun fiets. En dit alles eenvoudig en moeiteloos via de smartphone. Het Veloyo platform maakt de organisatie en het verwerken van service aanvragen mogelijk binnen een klein gebied rondom een fietsenwinkel of binnen het door hemzelf bepaalde werkgebied van de fietsenmaker.

Veloyo is een Duits start up bedrijf dat in Hamburg is opgericht. Het bedrijf is sinds begin dit jaar actief en inmiddels actief in Hamburg, Londen en nu ook Amsterdam. Klanten in grote steden vinden het vaak moeilijk om bij een reparatie de juiste fietsenmaker te zoeken. Door een directe communicatie tussen fietsenmaker en klant kunnen services meteen geboekt worden. In de ingebouwde chat kunnen alle nodige details voorafgaand aan de reparatie worden besproken. De klant kan aangeven om welk soort fiets het gaat, en eventueel foto’s meesturen van de fiets, zodat de fietsenmaker de juiste reserveonderdelen mee kan nemen.Veloyo Werkzeug

Online marketing

Veloyo biedt ondersteuning bij het werven van klanten, communicatie en marketing. Voor de service partners zet Veloyo professionele online marketing op. “Samen hebben we als doel om zoveel mogelijk klanten hun fietsservice via Veloyo te laten boeken. Met marketing tools zoals een geoptimaliseerde zoekfunctie, vouchers en frequente nieuwsbrieven kunnen we er doelgericht voor zorgen dat fietsers klanten worden.”

Boeken en plannen

“We willen de rol van de fiets als transportmiddel in de grote stad versterken. Dit doen we door zelfstandige fietshandelaren en fietsenmakers via ons digitale platform de mogelijkheid te geven hun klanten sneller en makkelijker service te bieden, zonder veel gedoe. We worden hierin absoluut gesterkt door zeer positieve feedback van klanten en fietsenmakers”, aldus oprichter & CEO, Sebastian Kellner. Het grote voordeel voor de klanten is het gemak van de service. Veloyo zorgt ervoor dat het boeken van je fietsenmaker en het plannen van de reparatie gemakkelijker wordt. Het platform koppelt klant en fietsenmaker en zorgt voor een heldere simpele communicatie.

Flexibiliteit

Fietsenmakers en fietsenwinkels bepalen zelf hun servicegebied, openingstijden en prijzen. Via Veloyo leggen fietsenmaker en klant op eenvoudige en directe wijze de precieze datum en tijd van de reparatie vast. “De transparante en vaste prijzen zorgen ervoor dat onze service partners hun eerlijke loon behouden zonder discussie, risico of verder papierwerk. Daarbij krijgen de service partners ondersteuning bij de online communicatie met hun klanten. De mogelijkheden van de digitale wereld kunnen en moeten worden gebruikt om klanten te winnen en een goede klantrelatie op te bouwen.” Aan het eind van de maand ontvangen de service partners automatisch een overzicht via email. “De fietsenmakers krijgen ondersteuning in marketing, klantmanagement of het opstellen van facturen. Hiernaast kunnen ze gewoon een zelfstandig bedrijf blijven met de flexibiliteit die daarbij hoort. Servicegebied, openingstijden en prijzen worden individueel vastgelegd. Zo kunnen ze opdrachten aannemen uit zowel een kleiner gebied rondom hun eigen winkel als uit heel Amsterdam.”

Veloyo Reparatur

Reageer op dit artikel