nieuws

Vredestein ontvangt Johnny Hoogerland op de stand

algemeen

Na een geslaagde presentatie van de nieuwste banden voor internationale pers en distribiteurs gisteravond, ontving Vredestein vandaag Johnny Hoogerland op de stand. Deze renner van het Vacansoleil Pro Cycling Team is na de afgelopen Tour de France wereldberoemd geworden. Op de Eurobike bezocht Johnny een aantal sponsors van zijn team.

Vredestein ontvangt Johnny Hoogerland op de stand

Na een geslaagde presentatie van de nieuwste banden voor internationale pers en distribiteurs gisteravond, ontving Vredestein vandaag Johnny Hoogerland op de stand. Deze renner van het Vacansoleil Pro Cycling Team is na de afgelopen Tour de France wereldberoemd geworden. Op de Eurobike bezocht Johnny een aantal sponsors van zijn team.

Op de bijeenkomst gisteravond voor pers en distributeurs presenteerde Marc Ganzeboom, marketing & sales manager van Vredestein acht nieuwe fietsbanden. Drie nieuwe racebanden: in de high end-lijn de Freccia Pro Tricomp, de ideale band voor training en touren. Verder werd in het Sport-segment de vergelijkbare band Freccia Tricomp toegevoegd. En als derde de Black Panther CX, een allround cyclocrossband voor wedstrijdrijders en cross-country touring. Bij MTB kwamen er drie nieuwe 29-er mtb-banden bij: de Black Panther, Black Panther Xtreme en de Spotted Cat.
In het Tour/Trek/City segment twee nieuwe banden. De Perfect Xtreme is een band met een extreme lekbescherming, die onder andere te danken is aan twee layers van verschillende materiaalsoorten. De Perfect Lite is een toerband voor lichtgewicht fietsen, die voorzien is van een slijtage indicator.

Ook leuk nieuw van Vredestein zijn apart in cellofaan verpakte binnenbanden. Door dealers in een handige display op de toonbank te zetten. Handig voor wielrenners, die nu een ingepakte binnenband gemakkelijk in hun achterzak kunnen meenemen. Verder is ook de verpakking van de Tyre Sealant aangepakt waardoor de inhoud langer houdbaar is en gemakkelijker in de band te brengen is.

Vredestein is de afgelopen drie jaar flink gegroeid in het aantal distributeurs. Ook het assortiment is constant uitgebreid. “Vredestein heeft nu zeventien distributeurs in Europa, negen in Azië en een distributeur in Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, USA, Canada en Mexico.We hebben veel nieuwe producten gelanceerd in alle segmenten en bieden nu een uitgebreid assortiment in Race, MTB en het segment Tour/Trek/City. In onze campagne gebruiken we de slogan One Range Fits All”, gaf Ganzeboom aan.

Belangrijk voor Vredestein is sportsponsoring. Het merk is sponsor van het raceteam Vacansoleil. “Hiermee hebben we een contract dat doorloopt tot in 2013. Vooral in de laatste Tour de France met de valpartij en het goede presteren van Johnny Hoogerland heeft dat ons veel publiciteit opgeleverd. Bij MTB hebben we een sponsorcontract met het Rabobank Giant Offroad Team dat doorloopt tot januari 2013.” Vredestein is verder actief bezig met social media als Twitter en Facebook. Op de Eurobike krijgt iedere 50e ‘follower’ een setje Vredestein fietskleding cadeau.”

Op de foto Johnny Hoogerland met links van hem de distributeur van Vredestein in India Kapil Suri en rechts Marc Ganzeboom.

Reageer op dit artikel