nieuws

Vanuit VMSII direct inzicht in marktcijfers

algemeen

ROTTERDAM – GfK Retail verzamelt al jaren verkoopgegevens van retailers en retailorganisaties. Door middel van een representatieve steekproef kan met deze verkoopgegegvens een goed beeld van de desbetreffende branche worden geschetst. Rapportages waren voorheen enkel via de GfK site beschikbaar, maar sinds kort zijn deze cijfers ook direct te benaderen vanuit VMSII.

Vanuit VMSII direct inzicht in marktcijfers

ROTTERDAM – GfK Retail verzamelt al jaren verkoopgegevens van retailers en retailorganisaties. Door middel van een representatieve steekproef kan met deze verkoopgegegvens een goed beeld van de desbetreffende branche worden geschetst. Rapportages waren voorheen enkel via de GfK site beschikbaar, maar sinds kort zijn deze cijfers ook direct te benaderen vanuit VMSII.

Vendit, leverancier van winkelautomatisering, heeft een vrij grote selectie VMSII gebruikers, die automatisch verkoopgegevens doorsturen aan GfK. Vervolgens worden die verkoopgegevens verwerkt in rapportages met specifieke marktcijfers. In ruil voor het verstrekken van deze verkoopdata, levert GfK de deelnemers uitgebreide rapportages, specifiek gericht op de markt(en) waarin deze retailers actief zijn.

Deze rapportages waren voorheen enkel via de GfK site beschikbaar. Sinds kort zijn deze cijfers, voor VMSII gebruikers die op de nieuwste versie draaien en cijfers bij GfK aanleveren, direct te benaderen vanuit VMSII. Door middel van één enkele muisklik beschikken VMSII gebruikers nu over complete rapportages, zowel in cijfers als ook een grafische weergave van de huidige markt ten opzichte van voorgaande periodes.

GfK RetailTracking
Organisaties, die winkelformules exploiteren worden centraal door GfK benaderd voor aanlevering van de verkoopgegevens over al hun vestigingen. In veel gevallen wordt hiermee het overgrote deel van een markt afgedekt. Hoe meer deelnemers, hoe betrouwbaarder de verkoopgegevens.

In sommige gevallen wordt het panel aangevuld met individuele winkels die deelnemen aan een representatieve steekproef. Ook zij leveren hun verkoopgegevens aan. Geheimhouding van de data van de individuele deelnemers is hét bestaansrecht van GfK Retail and Technology.

Meer over Vendit en GfK

Reageer op dit artikel