nieuws

Keurmerk afrekensystemen

algemeen

Keurmerk afrekensystemen

Ondernemers willen erop kunnen vertrouwen dat hun afrekensysteem alle transacties op een juiste wijze registreert, de kans op fraude minimaal is en de administratie voldoet aan de eisen van de belastingdienst. Door leveranciers en producenten van Afrekensystemen en de Belastingdienst is daarom het initiatief genomen om te komen tot een Keurmerk en afleververklaring voor Afrekensystemen.

ROTTERDAM – Ondernemers willen erop kunnen vertrouwen dat hun afrekensysteem alle transacties op een juiste wijze registreert, de kans op fraude minimaal is en de administratie voldoet aan de eisen van de belastingdienst. Door leveranciers en producenten van Afrekensystemen en de Belastingdienst is daarom het initiatief genomen om te komen tot een Keurmerk en afleververklaring voor Afrekensystemen.

Volgens de getekende intentieverklaring is het de bedoeling dat vanaf 1 juli 2013 alleen nog Afrekensystemen worden geleverd die zijn voorzien van het Keurmerk of een Afleververklaring. Ook Vendit B.V. heeft deze intentieverklaring getekend, zodat VMSII straks in alle opzichten voldoet aan de eisen van dit keurmerk.

Voordelen
Met de invoering van dit nieuwe keurmerk willen de initiatiefnemers de kwaliteit in de automatisering bij ondernemers binnen het MKB vergroten. Van de aanslag op een kassa tot aan de belastingaangifte; de administratie van ondernemers met een betrouwbaar afrekensysteem moeten volledig en juist zijn. Ondernemers die een afrekensysteem gebruiken met dit keurmerk voeren de gegevens in op hun kassasysteem. De kassa verwerkt de betalingsgegevens en bewaart deze informatie op een betrouwbare wijze. Deze online verwerking levert voor een ondernemer een bron van bedrijfsinformatie op, hij houdt grip op zijn kasverkeer en heeft een kloppende administratie die nodig is bij het doen van belastingaangiftes. Zie www.keurmerkafrekensystemen.nl voor meer informatie.

Reageer op dit artikel