nieuws

BMC via directe distributie in Benelux

algemeen

GRENCHEN (Zw.) – Per 1 juli zal het Zwitserse fietsmerk BMC de Benelux-markt direct bedienen. Hiermee eindigt de jarenlange samenwerking met Veltec. BMC was al rechtstreeks actief op de markt in Duitsland, Frankrijk, de USA en Italië en voegt daar nu de Benelux-landen aan toe.

BMC via directe distributie in Benelux

GRENCHEN (Zw.) – Per 1 juli zal het Zwitserse fietsmerk BMC de Benelux-markt direct bedienen. Hiermee eindigt de jarenlange samenwerking met Veltec. BMC was al rechtstreeks actief op de markt in Duitsland, Frankrijk, de USA en Italië en voegt daar nu de Benelux-landen aan toe.

“De Benelux-landen zijn een strategisch belangrijke markt voor ons,” zegt Mike Hürlimann, CEO BMC. “Met de uitbreiding van ons assortiment met mountainbikes en lifestyle fietsen, denken wij een prima range producten voor de Benelux-markt te bieden. Het is voor ons zeer belangrijk ook de daarbij behorende aflever- en after sales service te waarborgen. De overstap naar directe distributie die we de afgelopen twee jaar hebben gemaakt, laten zien dat een directe lijn met handelspartners vruchtbaar is voor onze productontwikkeling, die hiermee meer toegesneden en dichter op de desbetreffende markt komt. Ditzelfde pad willen we nu gaan bewandelen met handelspartners in Nederland en België.”

Hürlimann bedankt Veltec voor de jarenlange samenwerking. “Veltec heeft ons op een opbouwende manier ons merk helpen op zetten in de Benelux. Daarvoor zijn we hen zeer erkentelijk.” Sinds 2006 was Veltec importeur van BMC. Arno Kanis, marketing coördinator Veltec: “Het afscheid van BMC is in goed overleg gegaan en voor hen was dit een logische stap. Naast BMC hebben wij nog veel andere merken in huis, die wij nu nog meer aandacht kunnen geven.” Dat zijn onder meer: Cervélo en Wilier als fietsmerken, Ultima en Descente voor kleding en Sidi voor schoenen. Daarnaast heeft Veltec nog een aantal merken op het gebied van fietscomponenten en –accessoires onder zijn hoede.

Meer over Veltec en BMC

Reageer op dit artikel