nieuws

AXA opent nieuw pand en presenteert nieuwe huisstijl

algemeen

VEENENDAAL – Met een superstrakke lichtlasershow opende AXA afgelopen vrijdag 8 april het nieuwe pand in Veenendaal. Niet alleen het nieuwe en deels vernieuwde onderkomen liet AXA zien, tegelijk werd ook de nieuwe ‘brand’ AXA gepresenteerd, en kregen de genodigden een kijkje in de keuken. Speerpunt in de nieuwe ondernemingsstrategie is flexibel produceren.

AXA opent nieuw pand en presenteert nieuwe huisstijl

VEENENDAAL – Met een superstrakke lichtlasershow opende AXA afgelopen vrijdag 8 april het nieuwe pand in Veenendaal. Niet alleen het nieuwe en deels vernieuwde onderkomen liet AXA zien, tegelijk werd ook de nieuwe ‘brand’ AXA gepresenteerd, en kregen de genodigden een kijkje in de keuken. Speerpunt in de nieuwe ondernemingsstrategie is flexibel produceren.

Met gepaste trots liet algemeen directeur Peter van Vlijmen (foto) zien hoe AXA zich als Nederlands productiebedrijf weet te handhaven. “Al 109 jaar zijn wij een toonaangevend productiebedrijf hier in Nederland. Twee jaar geleden zijn we om de tafel gaan zitten en hebben besloten dat we dit willen behouden voor ons land. Dat vroeg om strategische keuzes om marktgroei te creëren.”

De organisatiestructuur is opnieuw vormgegeven om meer op de markt gericht te kunnen werken. Met twee business teams die alle functionaliteiten in huis hebben, één voor hang- en sluitwerk voor ramen en deuren, de tweede voor fietsonderdelen (sloten, kettingkasten en verlichting), kan AXA dichter op de markt gaan zitten. Zo is de omslag gerealiseerd van productiegedreven naar klantgedreven bedrijf.

AXA: Unlocking the Future
Met dit motto introduceerde Van Vlijmen de nieuwe overkoepelende brandnaam AXA. “AXA heeft de X in het midden, wat staat voor het kruispunt tussen innovatie en productontwikkeling enerzijds, en wensen en behoeften vanuit de klant en consument anderzijds.” Hiermee is AXA volgens hem terug in de innovatierace, wat zich onder meer heeft vertaald naar verschillende innovatie awards (Fiets Innovatie Award, Eurobike Award en Red Dot Design Award).

AXA is een krachtige en eenduidige merknaam, waarmee Basta en De Woerd als aparte merknamen komen te vervallen. Tegelijk hiermee is de nieuwe huisstijl geïntroduceerd in zilver en zwart, en de nieuwe verpakkingslijn die binnenkort in de winkels hangt.

Meer over AXA

Reageer op dit artikel