nieuws

Gazelle onmisbaar merk voor Nederlanders

algemeen

DIEREN – Gazelle is net als vorig jaar het meest onmisbare fietsenmerk, vindt 33 procent van de Nederlanders. Op de tweede plaats staat Batavus (25 procent) gevolgd door Sparta (14 procent). Dit zijn de uitkomsten van het derde ‘onmisbaarheidsonderzoek’ van Eurib (European Institute for Brand Management).

Gazelle onmisbaar merk voor Nederlanders

DIEREN – Gazelle is net als vorig jaar het meest onmisbare fietsenmerk, vindt 33 procent van de Nederlanders. Op de tweede plaats staat Batavus (25 procent) gevolgd door Sparta (14 procent). Dit zijn de uitkomsten van het derde ‘onmisbaarheidsonderzoek’ van Eurib (European Institute for Brand Management).
 
Centraal in dit onderzoek staat de ‘onmisbaarheidscore’, het percentage van de respondenten dat bij een merk heeft aangegeven het jammer te vinden als dit het komende jaar van de markt zou verdwijnen. Hoe hoger het percentage, hoe meer het merk als onmisbaar wordt ervaren.
 
Het onderzoek is voor de derde keer uitgevoerd door European Institute for Brand Management. EURIB is een kennisinstituut op het gebied van merkenbeleid en doet regelmatig onderzoek naar merkbeleving. De onmisbaarheidscore van merken is bij 1.022 consumenten voor 1.359 merken bepaald.

Bekijk hier de volledige onderzoeksresultaten.

Meer over Gazelle

Reageer op dit artikel