nieuws

Bianchi Bisiklet (Accell) staat los van Bianchi Bicycle Company

algemeen

ENSCHEDE – Naar aanleiding van berichtgeving op tweewieler.nl is onduidelijkheid ontstaan over de hoedanigheid van Bianchi Italy. De Accell Group heeft vorige week (15/11) bekendgemaakt dat het Bianchi in Turkije (Bianchi Bisiklet Sanayi ve Ticaret A.S.) heeft overgenomen inclusief 50% deelneming in Italië. Bianchi Bisiklet is echter een onafhankelijk bedrijf met een licentie en autorisatie van Bianchi Italy (F.I.V. Edoardo Bianchi SpA) om Bianchi fietsen alleen in Turkije te verkopen.

Bianchi Bisiklet (Accell) staat los van Bianchi Bicycle Company

ENSCHEDE – Naar aanleiding van berichtgeving op tweewieler.nl is onduidelijkheid ontstaan over de hoedanigheid van Bianchi Italy. De Accell Group heeft vorige week (15/11) bekendgemaakt dat het Bianchi in Turkije (Bianchi Bisiklet Sanayi ve Ticaret A.S.) heeft overgenomen inclusief 50% deelneming in Italië. Bianchi Bisiklet is echter een onafhankelijk bedrijf met een licentie en autorisatie van Bianchi Italy (F.I.V. Edoardo Bianchi SpA) om Bianchi fietsen alleen in Turkije te verkopen.

Bianchi Bisiklet is niet financieel of operationeel verbonden met F.I.V. E. Bianchi Bicycle Company. F.I.V. E. Bianchi en het handelsmerk Bianchi zijn sinds 1997 onderdeel van de Zweedse Cycleurope Group, met als eigenaar Salvatore Grimaldi. De licentieovereenkomst zal beheerd blijven bij F.I.V. E Bianchi en worden voorgezet in Turkije met de nieuwe eigenaar. 

Accell’s 50% deelneming in Italië
De 50% deelneming in Italië van Accell heeft betrekking op de Italiaanse onderneming Atala. Bij Atala, dat gevestigd is in Monza (Italië) en waarvan de aandelen worden gehouden door Bianchi Bisiklet en strategische Italiaanse investeerders (50% elk), werken circa 30 medewerkers die zich voornamelijk richten op ontwerp, verkoop en logistiek. Atala is een handelsonderneming die naast de verkoop van fietsen onder het eigen merk Atala ook fietsen verkoopt onder de merken Whistle, Carraro en Dei.

Meer over Bianchi en Accell

Reageer op dit artikel