nieuws

BBB viert jubileumfeest met 800 man

algemeen

BBB viert jubileumfeest met 800 man

HILVERSUM – In Studio 21 vierde Augusta Benelux, samen met bijna 800 gasten, het jubileumfeest ter ere van het 20-jarige bestaan van de onderneming. Frank Moons en Chris Koppert waren oprecht trots. “Niet alleen op de dealers, maar ook op ons team waarmee we mogen samenwerken.”

HILVERSUM – In Studio 21 vierde Augusta Benelux, samen met bijna 800 gasten, het jubileumfeest ter ere van het 20-jarige bestaan van de onderneming. Frank Moons en Chris Koppert waren oprecht trots. “Niet alleen op de dealers, maar ook op ons team waarmee we mogen samenwerken.”

Na jarenlang dealershows in het land te hebben georganiseerd, koos Augusta vorig jaar voor één groot dealerevenement, waar iedereen in één keer bijgepraat werd over de nieuwe ontwikkelingen, producten en marketinginspanningen met betrekking tot BBB. Nu was er bovendien een extra reden voor een feestje want Augusta Benelux bestaat dit jaar 20 jaar.

Als plaats van handeling was voor Studio 21 gekozen, waar de gasten van Augusta Benelux getrakteerd werden op de dinershow Dreams van choreograaf Marc Forno. In samenwerking met het Hollands Show Ballet regisseerde Forno ook de modeshows, eerder op de dag, waarmee de zomer, winter- en ondermodecollectie gepresenteerd werd.

Sales director Marc Roelofsen presenteerde het evenement en vroeg in zijn speech ook nog aandacht voor de actuele prijsverhogingen, waarmee de vakhandel mee geconfronteerd wordt. “Door stijgende kosten van grondstoffen, lonen en transport ontkomen ook wij daar niet aan. Gelukkig hebben de verhoging kunnen beperken tot 6%. Het is een ontwikkeling waar iedereen mee te maken heeft, niet alleen de fietsindustrie,” aldus Roelofsen.

In het verleden heeft Augusta ervoor gekozen om met BBB een private label op de markt te brengen. In de loop der jaren hebben ze dat uitgebouwd tot een internationaal kwaliteitsmerk, dat intussen de hoofdactiviteit van de onderneming geworden is.

“Ons focus is volledig op BBB gericht en daar concentreren we ons helemaal op. Er zijn bedrijven die ernaar streven om een ‘one stop supplier’ te zijn voor dealer. Wij kiezen daar niet voor, omdat je er dan niet aan ontkomt om je aandacht te verdelen over meerdere merken,” laat Chris Koppert weten, tijdens een interview met Tweewieler-hoofdredacteur Arnauld Hackmann.

Compagnon Frank Moons benadrukte het belang van de export voor BBB. “We zijn verkrijgbaar in 39 landen. De exportmarkt is voor ons heel belangrijk om aan aantallen te komen. Anders kunnen we niet investeren in de ontwikkeling van eigen producten, zoals we nu doen. Zeker 75% van wat we laten produceren is voor de exportmarkt bestemd.”

FOTO IMPRESSIE BBB BUSINESS & FUN EVENT 2010

Reageer op dit artikel